کوردستان میدیا

سایت مرکزی حزب دمکرات کوردستان ایران

حزب‌الله لبنان به دست داشتن در حوادث تروریستی فلوریدا و بیروت متهم شد

16:38 - 25 خرداد 1395

کوردستان میدیا: رئیس پلیس فدرال آمریکا روز دوشنبه ۱۳ ژوئن گفت که عمر متین، عامل حمله مرگبار به کلوپ شبانه در شهر اورلاندو ایالت فلوریدای آمریکا که طی آن دستکم ۵۰ تن را کشت، در بازجویی های سابق گفته بود که با گروه شبه‌نظامی حزب‌الله لبنان در ارتباط است.

به گزارش العربیه، جیمز کومی رئیس FBI گفت: عامل حمله پیشتر در بازجویی‌ها گفته بود که خانواده‌اش با گروه القاعده در ارتباط هستند و خودش عضو حزب‌الله است. این سخنان را هنگام تحت تعقیب قرار گرفتن در سال‌های پیش مطرح کرده اما ۱۰ ماه بعد، به دلیل نبود دلایل کافی، پرونده بسته شد.

همچنین به دنبال انفجار بمبی در غرب بیروت، پایتخت لبنان، رسانه‌های این کشور نیز حزب‌الله را به دست داشتن در این انفجار متهم کردند.

این انفجار شامگاه یکشنبه در مقابل بانک لبنان والمهجر در غرب بیروت صورت گرفت.

بانک لبنان والمهجر جزو اولین بانک‌هایی بوده که تحریم‌های آمریکا علیه حزب‌الله لبنان را به اجرا گذاشت. ده‌ها حساب بانکی افراد تحریم شده در این بانک مسدود شده است.

روزنامه الاخبار وابسته به گروه تروریستی حزب‌الله، در گزارشی که روز شنبه منتشر کرد بانک‌هایی را که تحریم‌ها را اجرا کرده‌اند، تهدید نمود.

در این گزارش آمده است: تحریم‌های بانکی آمریکا علیه حزب‌الله کمتر از تلاش آنهایی نیست که می‌خواهند مقاومت را نابود کنند و اسلحه‌ی آنها را بگیرند. اگر بانک‌ها دست از تحریم‌ها بر ندارند، رویارویی غیرقابل اجتناب است و مسئولیت آن به عهده‌ ریاض سلام، رئیس بانک مرکزی لبنان است.