کوردستان میدیا

سایت مرکزی حزب دمکرات کوردستان ایران

\"جهان‌نیوز\" به دلیل افشای اسرار \"امنیتی\" رژیم توقیف شد

16:57 - 27 خرداد 1395

کوردستان میدیا: هیأت نظارت بر مطبوعات رژیم ایران، سایت اصول‌گرای جهان‌نیوز را توقیف کرد.

به گزارش دویچه وله، دلیل توقیف جهان‌نیوز، انتشار دو خبر در حوزه‌ی امنیتی در این سایت طی ۱۰ روز گذشته اعلام شده است. این سایت روز ۱۶ خرداد (۵ ژوئن) خبری با عنوان نامه‌ی محرمانه موگرینی به ظریف منتشر کرد و دو روز بعد (۱۸ خرداد/ ۷ ژوئن) نیز از حضور رهبر طالبان در ایران قبل از کشته شدن خبر داده بود.

در خبر مربوط به نامه‌ی محرمانه‌ی موگرینی به ظریف آمده بود که فدریکا موگرینی، مسئول سیاست خارجی اتحادیه‌ی اروپا به محمد جواد ظریف، وزیر امور خارجه‌ی‌ رژیم نوشته است که طرف ۱+۵ به همه تعهداتش طبق برجام عمل کرده و مشکلات باقیمانده در حوزه‌ی مالی و بانکی جزو تعهدات آنها در برجام نبوده است.

جهان نیوز درباره‌ی اقامت ملا اختر منصور در ایران نیز نوشته بود که رهبر پیشین طالبان افغانستان مدتی در ایران اقامت داشته و حدود یک هفته پیش از کشته شدن، این کشور را ترک کرده است.

بنا بر نوشته‌ی جهان‌نیوز، ملامنصور طی دو ماه اقامت در ایران مذاکرات متنوعی با نهادها و دستگاه‌های مختلف رژیم جمهوری اسلامی انجام داده و میان دو طرف توافق‌هایی نیز صورت گرفته است.

انتشار خبر حضور درازمدت ملامنصور در ایران و مذاکرات او با مقام‌های جمهوری اسلامی در حالی بود که وزارت امور خارجه‌ی‌ رژیم حضور او را در ایران تکذیب کرده بود.