کوردستان میدیا

سایت مرکزی حزب دمکرات کوردستان ایران

سپاه تروریستی پاسداران در درگیری با پیشمرگه‌های حزب دمکرات، متحمل تلفات سنگین شد

18:00 - 27 خرداد 1395

کوردستان میدیا: شمار چشمگیری از نیروهای سپاه پاسداران رژیم در شهرستان اشنویه در درگیری با پیشمرگه‌های حزب دمکرات کردستان ایران کشته و زخمی شدند.

براساس گزارشات رسیده به وب‌سایت کوردستان میدیا، پس از درگیری روز چهارشنبه ٢٦ خردادماه‌ میان پیشمرگه‌های حزب دمکرات و نیروهای سپاه تروریستی پاسداران در شهرستان اشنویه از توابع استان ارومیه، نیروهای سپاه پاسداران متحمل تلفات سنگینی شدند.

خبرنگار وب‌سایت کوردستان میدیا در اشنویه اعلام کرد: نیروهای سپاه پاسداران در سطح شهرستان اشنویه مدام در حال گشت‌زنی هستند و فضای این شهر به حالت میلیتاریزه درآمده است.

وی به نقل از یک منبع مطلع افزود: نیروهای رژیم با سلاح‌های سنگین، روستای حسن نوران را توپباران نموده‌اند که بر اثر این حملات، شهروندان دچار خسارات مادی چشمگیری شده‌اند.

همچنین منابع مطلع در اشنویه گزارش دادند: ١١ تن از نیروهای سپاه پاسداران و ٣ تن از مزدوران محلی رژیم در نتیجه‌ی درگیری با پیشمرگه‌های حزب دمکرات به هلاکت رسیده یا زخمی شده‌اند و نیروهای رژیم در این منطقه به حالت آماده‌باش درآمده‌اند.

در این درگیری، یک پاسدار درجه‌دار و سه مزدور به نام‌های یوسف احمدی، مصطفی خالدی و اسکندر مامل اهل روستای بالاگیر از توابع شهرستان اشنویه به هلاکت رسیده‌اند.

خبرنگار کوردستان میدیا همچنین اظهار داشت: پیشمرگه‌های حزب دمکرات پس از درگیری شدید با نیروهای سپاه پاسداران به سلامتی کامل محل درگیری را ترک نموده‌اند و نیروهای رژیم به روستاهای حسن نوران، سرگیز و قره‌سقل رفته و در این روستاها حکومت نظامی اعلام کرده‌اند و همچنین منزل مسکونی یکی از ساکنین روستای قره‌سقل به نام کریم عجم را هدف آر.پی.جی قرار داده و در نتیجه این شهروند کُرد دچار خسارات مادی چشمگیر شده و دو تن از اعضای این خانواده نیز بازداشت گردیدند.

خبرنگار کوردستان میدیا طی گزارشی دیگر اعلام کرد: امروز پنج‌شنبه، بیست و هفتم خردادماه، نیروهای رژیم روستاهای حسن نوران و قره‌سقل محاصره و رفت و آمد شهروندان را کنترل می‌کنند.

شنیده‌های حاکی از آن است که سحرگاه امروز نیروهای سپاه پاسدارن روستای قره‌سقل توپباران و تاکنون ادامه دارد و خط تلفن در این منطقه قطع گردیده است.

براساس گزارش خبرنگار کوردستان میدیا، فرماندهی نیروهای سپاه پاسداران در این درگیری را شخصی به نام سردار احمدی برعهده دارد.

روز گذشته، بیست و ششم خردادماه، یکی از تیم‌های پیشمرگه حزب دمکرات کردستان ایران در شهرستان اشنویه در مابین روستاهای سرگیز و قره‌سقل که در میان مردم درحال انجام فعالیت‌های تشکیلاتی و سیاسی بودند، مورد هجوم نیروهای سپاه پاسداران رژیم قرار گرفتند و درگیری شدیدی میان نیروهای پیشمرگه‌ی حزب دمکرات و نیروهای سپاه پاسداران رژیم روی داد.

براساس این گزارش، شمار تلفات نیروهای رژیم درحال افزایش بوده و رژیم آمار کشته‌ها و زخمی‌شدگان این درگیری را به بیمارستان‌های اشنویه، نقده و ارومیه منتقل شده و رفت و آمد شهروندان به بیمارستان اشنویه ممنوع اعلام شده است.

تمامی گزارش‌های ارسالی به وب‌سایت کوردستان میدیا از افزایش تلفات نیروهای رژیم خبر می‌دهند.