کوردستان میدیا

سایت مرکزی حزب دمکرات کوردستان ایران

شورای نظامی حزب دمکرات اطلاعیه‌ای را در رابطه با درگیری‌های اشنویه منتشر کرد

20:21 - 28 خرداد 1395

کوردستان میدیا: شورای نظامی حزب دمکرات کردستان ایران در مورد درگیری‌های اخیر پیشمرگه‌های حزب با نیروهای تروریستی سپاه پاسداران جمهوری اسلامی در اشنویه اطلاعیه‌ای منتشر نمود.

متن این اطلاعیه درپی می‌آید:

اطلاعیه شورای نظامی حزب دمکرات کردستان ایران در مورد درگیری‌های اخیر پیشمرگه‌های حزب با نیروهای تروریستی سپاه پاسداران جمهوری اسلامی در اشنویه

هم‌میهنان عزیز

کادر و پیشمرگه‌های قهرمان حزب دمکرات کردستان ایران

تشنگان آزادی


همانگونه که مستحضرید در تاریخ ٢٦ خرداد ١٣٩٥ شمسی، تیمی از کادر و پیشمرگه‌های حزب دمکرات کردستان ایران که برای انجام فعالیت‌های تشکیلاتی-سیاسی به عمق خاک کردستان اعزام شده بودند و در مناطق تابعەی شهرستان اشنویه حضور داشتند، برای استراحت و تجدید قوا عازم روستاهای قره‌سقل و سرگیز می‌شوند که مورد هجوم درندانەی نیروهای تروریستی سپاه قرار می‌گیرند و پیشمرگه‌ها نیز بلاجبار به دفاع از خود پرداخته و نبردی خونین و سنگینی به مدت ١٠ ساعت مابین طرفین شکل می‌گیرد که طی مبارزه و مقاومتی قهرمانه و اسطورەای، ده‌ها پاسدار و فرمانده و جاش به دست قهرمانانەی فرزندان ملت کشته و در نهایت نیز تعدادی از پیشمرگه‌های حزب شهید شده و جان خود را در راه سربلندی ملت‌مان فدا می‌کنند.

نیروهای رژیم که ضربات سنگینی را متحمل شده بودند به وحشیانەترین شیوەی ممکن به مناطق مسکونی و منازل مردم عادی در روستا قره‌سقل هجوم برده و خسارات گسترده و وسیعی را متوجه این مردمان می‌نماند.

بدین وسیله اعلام می‌داریم، با اینکه تعدادی از پیشمرگه‌های حزب طی درگیری اخیر به شهادت رسیدەاند، اما نیروهای پیشمرگه در انجام فعالیت‌های تشکیلاتی-سیاسی خود در منطقه مستمر و راسخ بوده و حضور دارند. شایان ذکر است طی اطلاعیەهای بعدی شورای نظامی، جزئیات بیشتری از درگیری‌های اخیر و تعداد و هویت پیشمرگه‌های شهید در اختیار عموم گذاشته خواهد شد.

شورای نظامی حزب دمکرات کردستان ایران مراتب سپاس و قدردانی خود را به مردم اشنویه و حومه‌ی آن عرض می‌کند که همیشه همکار و حامی نیروهای پیشمرگه حزب دمکرات کردستان ایران بوده‌اند.

سرنگون باد رژیم ضدخلقی جمهوری اسلامی ایران

شورای نظامی حزب دمکرات کردستان ایران

٢٨ خردادماه ١٣٩٥ هجری شمسی
١٧ ژوئن ٢٠١٦ میلادی