کوردستان میدیا

سایت مرکزی حزب دمکرات کوردستان ایران

مخالفان اسد، سه شهرک مهم را در جنوب حلب کنترل نمودند

16:44 - 30 خرداد 1395

کوردستان میدیا: مخالفان رژیم اسد، در جریان نبرد با ارتش سوریه و مزدوران رژیم ایران، پیشروی‌های چشمگیری در جنوب حلب انجام دادند.

ساعاتی پس از انتشار گزارش‌ها از تصرف شهرک‌های زیتان، خلصه و برنه توسط مخالفان اسد، سرگئی شویگو وزیر دفاع روسیه برای دیدار با بشار اسد عازم دمشق شد.

به گزارش سازمان دیدبان حقوق بشر سوریه پیشروی مخالفان رژیم سوریه در حاشیه‌ی جنوبی حلب، ارتش بشار اسد و گروه‌های شبه‌نظامی مزدور رژیم ایران را مجبور به عقب‌نشینی‌های عمده‌ای کرده‌ است.

طی یک روز گذشته برخی از وب‌سایت‌های خبری وابسته به رژیم ایران نیز گفته‌اند این شهرک‌ها، واقع در جنوب خان‌طومان سقوط کرده‌اند. به گفته‌ی «خبرگزاری دانشجو» با تصرف این مناطق به دست نیروهای اپوزیسیون اسد، «مهم‌ترین نقطه در ریف حلب جنوبی در آستانه‌ی سقوط قرار گرفته‌است». خبرگزاری رویترز می‌گوید این روستاها از آنجا ‌که در نزدیکی آزادراه اصلی حلب و دمشق قرار دارند، نقاطی راهبردی به شمار می‌روند. این در حالیست که نیروهای رژیم سوریه با کمک مزدوران جمهوری اسلامی و حملات هوایی روسیه توانسته بودند در پایان سال گذشته میلادی در این مناطق پیشروی کنند.

شهرک خان‌طومان، در پی حملاتی گسترده که به کشته و زخمی شدن ده‌ها تن از مزدوران سپاه تروریستی پاسداران نیز انجامید، در اردیبهشت‌ماه به دست مخالفان افتاده بود.