کوردستان میدیا

سایت مرکزی حزب دمکرات کوردستان ایران

مراسم گرامیداشت یاد شهیدان اشنویه برگزار شد

17:09 - 31 خرداد 1395

کوردستان میدیا: دبیرکل حزب دمکرات کردستان ایران در مراسم گرامیداشت شهیدان نبرد حماسی اشنویه، ضمن تجدید پیمان با آرمان‌های شهیدان و تأکید بر وفاداری به تعهد حزب به ملت کرد، به رژیم جمهوری اسلامی هشدار داد که با کشتار، سرکوب و ویرانی منازل مسکونی نخواهد توانست ملت کرد و فرزندان مبارز آن را از پیگیری خواست‌هایشان بازدارد.

روز یکشنبه ٣٠ خردادماه ١٣٩٥ خورشیدی در سالن اجتماعات مرکز ٣ کردستان، مراسم تجلیل از شهیدان مبارزات نوین حزب دمکرات برگزار شد. این مراسم با حضور دبیرکل حزب دمکرات، هیأت‌هایی از احزاب سیاسی تمامی بخش‌های کردستان، اعضای رهبری، کادرها، پیشمرگان، اعضای حزب و خانواده‌های آنان با اجرای سرود ملی کردستان و یک دقیقه سکوت به یاد شهیدان آغاز گردید.

سپس صدیق درویشی، عضو کمیته‌ی مرکزی و مسئول مرکز ٣ کردستان پس از خیر مقدم به مهمانان و حضار، سخنان کوتاهی در رابطه با آغاز مرحله‌ی نوین مبارزات حزب و وظایف و مأموریت‌های آن دسته از پیشمرگه‌ها که در اشنویه با نیروهای ضد خلقی رژیم درگیر شده بودند و چگونگی وقوع این رویداد، تلفات رژیم و نبرد حماسی پیشمرگه‌های حزب ایراد نمود.

آن گاه مصطفی هجری، دبیرکل حزب دمکرات کردستان ایران بیاناتی در این رابطه ایراد نمود. آقای هجری ضمن تأکید بر وحشیگری و ماهیت ضد خلقی جمهوری اسلامی به این حقیقت اشاره نمود که سرکوبگری و سبعیت رژیم نمی‌تواند حزب دمکرات و ملت کرد و فرزندان مبارز آن را از پیگیری خواست‌های برحق خویش بازدارد و کردستان هرگز در برابر رژیم جمهوری اسلامی سر فرو نخواهد آورد.

آقای هجری در بخش دیگری از سخنان خویش اظهار داشت،؛ گرچه جان باختن این عده از پیشمرگه‌های جان بر کفمان، رویدادی تلخ و ناگوار بود، لیکن رهبری حزب دمکرات با وقوف به ستمگری رژیم و آگاهی کامل به هزینه‌های مبارزه و با تحلیل همه‌جانبه‌ی اوضاع، راه نوین مبارزاتی‌اش را برگزیده و پیگیرانه در راه به هم پیوستن مبارزات شهر و کوهستان تلاش خواهد نمود.

دبیرکل حزب دمکرات در بخش دیگری از سخنان خویش به این مسأله اشاره نمود که: حضور نمایندگان احزاب و جریانات سیاسی تمامی بخش‌های کردستان در این مراسم بیانگر اینست که با وجود تفاوت در دیدگاه‌های سیاسی، همگی ما در رابطه با منافع عالیه‌ی ملت کرد و دفاع از سرزمینمان کردستان، همبستگی و اشتراک نظر داریم. دشمنان از هر سو در ریختن خون ما دریغ نمی‌کنند و ما نیز بایستی جهت مقابله با تروریست‌ها، دشمنان و بدخواهان ملت کرد در هر رنگ و لباسی، متحد و منسجم باشیم.

دبیرکل حزب دمکرات در خاتمه‌ی سخنان خویش، ضمن ابراز همدردی با ملت کرد و اعضای حزب دمکرات و خانواده‌های شهیدان مبارزات نوین کردستان ایران، بر وفاداری به پیمان حزب دمکرات با شهیدان و ملت کرد تأکید نمود و این نوید را به مردم کردستان داد که حزب دمکرات همچون همیشه پیشاپیش مبارزات ملی کرد برای نیل به زندگی سرفرازانه حرکت خواهد نمود.

در بخش دیگری از این مراسم، صدیق درویشی عضو کمیته‌ی مرکزی حزب، مختصری در باب زندگینامه‌ی این شهیدان والامقام ایراد نمود و سپس به ذکر نام احزاب و سازمان‌هایی پرداخت که با حضور هیأت‌هایشان در مراسم یا ارسال پیام، همدردی خود را با حزب دمکرات مردم کردستان ایران و خانواده‌های شهیدان حماسه‌ی اشنویه ابراز نموده بودند. این سازمان‌ها عبارت بودند از:
پارت دمکرات کردستان، اتحادیه‌ی میهنی کردستان، رفقای پیشین حزب، حزب دمکراتیک خلق‌ها، شورای ملی کردهای سوریه، حزب شیوعی کردستان، حزب سوسیالیست کردستان ترکیه، حزب میهن‌پرستان کردستان، جنبش دمکراتیک خلق کردستان، حزب دمکرات کردستان سوریه، حزب دمکرات کردستان ترکیه، حزب زحمتکشان کردستان، حزب رزگاری کردستان، حزب لیبرال دمکرات کردستان، اتحادیه‌های جوانان، زنان و دانشجویان دمکرات کردستان ایران، حزب کومله کردستان ایران، پارت آزادی کردستان، سازمان خبات کردستان ایران، حزب دمکرات مترقی‌خواه کرد در سوریه، رئیس اتحادیه روشنفکران ملی کرد، دکتر محمود عثمان، عبدالحمید درویش

15372.jpg

15375.jpg

15373.jpg

15374.jpg