کوردستان میدیا

سایت مرکزی حزب دمکرات کوردستان ایران

قاسم سلیمانی دولت بحرین را تهدید به اعمال تروریستی کرد

17:49 - 1 تیر 1395

کوردستان میدیا: قاسم سلیمانی فرمانده‌ی سپاه قدس، شاخه‌ی برون‌مرزی سپاه تروریستی پاسداران رژیم، دولت بحرین را به اعمال تروریستی در این کشور تهدید نمود.

به گزارش العربیه، بیانیه‌ی قاسم سلیمانی پس از آن منتشر می‌شود که دولت بحرین روز دوشنبه ۲۰ ژوئن اعلام کرد حق تابعیت آخوند شیخ عیسى احمد قاسم، یکی از مزدوران رژیم ایران در این کشور را سلب کرده است.

دولت بحرین پیش‌تر این آخوند را به نقش داشتن در کودتا و همکاری با حزب‌الله بحرین متهم کرده بود. گفته می‌شود که وی به ولایت فقیه و تأسیس نظامی همچون جمهوری اسلامی در بحرین اعتقاد دارد.
در بیانیه قاسم سلیمانی که سایت‌های رژیم ایران آن را منعکس کردند، آمده است:‌ یقیناً آنها می‌دانند تجاوز به حریم آیت الله شیخ عیسی قاسم خط قرمزی است که عبور از آن شعله‌ای از آتش را در بحرین و سراسر منطقه پدید خواهد آورد و برای مردم راهی جز مقاومت مسلحانه باقی نخواهد گذاشت.

دولت بحرین تا کنون چندین بار کشف و متلاشی کردن هسته‌های جاسوسی و خرابکاری وابسته به سپاه تروریستی پاسداران را اعلام کرده است. همچنین بارها محموله اسلحه وابسته به سپاه پاسداران در بحرین کشف و ضبط شد.

پیش از قاسم سلیمانی گروه تروریستی حزب‌الله لبنان نیز که از سوی رژیم ایران حمایت می‌شود، طی بیانیه‌ی شدیداللحنی، مردم بحرین را به اغتشاش علیه دولت این کشور تحریک کرده بود.

شیخ عیسی قاسم که با گروه جنبش «الوفاق بحرین» که به ریاست شیخ «علی سلمان» خواستار سرنگونی نظام بحرین و تاسیس نظامی مانند جمهوری اسلامی هستند، همکاری داشته است. او همچنین در اعتراضات سال ۲۰۱۱ شیعیان بحرین که به کشته شدن چند پلیس و برخی از تظاهرکنندگان منجر شد، فعالانه نقش داشت. بر اساس قانون دولت بحرین، کسانی که با کشور بیگانه علیه کشور خود توطئه می‌کنند، حق تابعیت آن‌ها ابطال می‌شود.