کوردستان میدیا

سایت مرکزی حزب دمکرات کوردستان ایران

برخورد نظامی ـ امنیتی علیه ملیت‌های ایران افزایش یافته است

18:04 - 5 تیر 1395

کوردستان میدیا: طی روزهای اخیر مراکز سرکوبگر رژیم اسلامی ایران تحت عنوان تعقیب جاسوسان بیگانه، ده‌ها شهروند از ملیت‌های مختلف ایران را بازداشت کردند.

از اواسط هفته گذشته، وزیر اطلاعات رژیم از بازداشت ١٠ تن در برخی استان‌های کشور خبر داد که به ادعای این مقام حکومتی، وابسته به گروه‌های وهابی بوده‌اند.

محمود علوی همچون تمامی مقامات رژیم، افراد بازداشتی را به حمل مواد انفجاری و اقدامات خرابکارانه متهم نموده است.

روژی پنج‌شنبه سوم خردادماه، وب‌سایت جوان آنلاین از زبان رئیس کل دادگستری استان آذربایجان‌شرقی اعلام کرد ٦ تن را که قصد تجزیه‌طلبی داشتند، بازداشت کرده است.

این شهروندان تُرک آذری از اعضای یک سازمان سیاسی ـ ملی بوده‌اند.

همچنین سپاه پاسداران دو شهروند بلوچ را بازداشت کرده که یکی از آنها در حین بازداشت، توسط تروریست‌های سپاه به قتل رسیده است.

در ٢٣ خردادماه امسال، رسانه‌های وابسته به رژیم جمهوری اسلامی اعلام کردند که یک برخورد نظامی در استان سیستان و بلوچستان صورت گرفته که طی آن یک مأمور انتظامی کشته شده است.

در خوزستان، شهروندان عرب با فشار و تهدید نیروهای امنیتی رژیم مواجه هستند و در همین ارتباط رئیس کل دادگستری استان، از بازداشت چند تیم به اصطلاح خرابکار خبر داد.

وزیر اطلاعات جمهوری اسلامی در گفتگو با صدا و سیمای رژیم گفته که در استان بوشهر چندین تن را که طبق ادعای وی، سرگرم جاسوسی برای کشورهای بیگانه بوده‌اند، بازداشت نموده‌اند.

در مدت چند ماه اخیر، بازداشت شهروندان ملیت‌های ساکن ایران افزایش یافته و رژیم همواره از انتشار اطلاعات دقیق و هویت کامل افراد و همچنین محاکمه‌ی آنان در دادگاهی علنی خودداری نموده است.

رژیم جمهوری اسلامی برای سانسور و تحریف اخبار مربوط به مبارزات حق‌طلبانه‌ی ملیت‌های ساکن ایران، اقدام به سیاه‌نمایی و تحریف مطالبات ملیت‌ها و نسبت دادن چنین اقداماتی به جاسوسی برای دیگر کشورها نموده و مبارزان این ملیت‌ها را تروریست معرفی می‌کند.