کوردستان میدیا

سایت مرکزی حزب دمکرات کوردستان ایران

رژیم تهران بهبود روابط با دولت انگلیس را مشروط اعلام کردە است

17:11 - 8 تیر 1395

کوردستان میدیا: سخنگوی کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس گفتە اگر دولت انگلیس پس از خروج از اتحادیه اروپا تغییر رفتار دهد و مشی دیگری در پیش گیرد که روابط مسالمت آمیز ایران و انگلیس قابل تعریف باشد ایران خواهان ارتقای روابط است.

بنابە گزارشهای منتشره، نقوی حسینی سخنگوی کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس، درمورد خروج انگلیس از اتحادیه اروپا و تغییرات احتمالی میان روابط ایران و انگلیس گفت: قطعا رای به جدایی انگلیس از اتحادیه اروپا چند پیام مهم در پی خواهد داشت.

نامبردە ادعا نمود کەیکی از پیامدها عدم کارآمدی اتحادیه اروپا است و بنابە گفتە وی تشخیص انگلیسی ها این بود که عضویت در اتحادیه اروپا نتوانسته منافعشان را تامین کند.

در مورد تأثیر خروج انگلیس از اتحادیه اروپا بر روابط میان دو کشور ایران و انگلیس وی گفت: ایران تمام تحولات را رصد می کند و تغییر رفتار انگلیس را حتما مدنظر خواهد داشت.

این مسئول رژیم مدعی شدە کە: اگر دولت انگلیس پس از خروج از اتحادیه اروپا تغییر رفتار دهد و مشی دیگری در پیش گیرد ایران خواهان ارتقای روابط است اما اگر از انگلیس رفتاری خلاف انتظار دیده شود ایران همچنان بر موضع خود خواهد ایستاد.