کوردستان میدیا

سایت مرکزی حزب دمکرات کوردستان ایران

کمیسیون تشکیلات حزب دمکرات کردستان ایران به مناسبت ٢٢ تیرماه فراخوانی منتشر نمود

04:27 - 11 تیر 1395

کوردستان میدیا: کمیسیون تشکیلات حزب دمکرات به مناسبت ٢٢ تیرماه، سالگرد ترور دکتر عبدالرحمان قاسملو به دست دیپلمات تروریست‌های رژیم ایران، مردم کردستان را به اعتصاب عمومی فرا خواند.

متن این فراخوان به شرح زیر است:

فراخوان کمیسیون تشکیلات حزب دمکرات کردستان ایران

به اعتصاب سراسری در روز ٢٢ تیرماه

توده‌های مقاوم و آزادیخواه کردستان!


٢٢ تیرماه امسال، ٢٧ سال از جنایت تروریستی وین که طی آن دکتر عبدالرحمان قاسملو، دبیرکل حزب دمکرات کردستان ایران بر سر میز مذاکره برای حل مسأله‌ی کرد در کردستان ایران توسط دیپلمات تروریست‌های جمهوری اسلامی ایران به شهادت رسید، سپری می‌شود.

ترور دکتر قاسملو یکی از دلخراشترین فجایع تاریخ جنبش رهایی‌بخش ملی معاصر کرد بود که هدف از آن، به زانو درآوردن حزب دمکرات و بازداشتن آن از مبارزه در راه تأمین حقوق حقه‌ی مردم کردستان بود، لیکن شاگردان دکتر قاسملو در حزب دمکرات با اتکا به نیروی پایان‌ناپذیر مردم کردستان و الهام گرفتن از رهنمودهای دکتر قاسملو توانستند سرفرازانه به مبارزه‌ی رهایی‌بخش خود ادامه دهند و حزب دمکرات همچنان به عنوان پیشرو عرصه‌ی این مبارزات، استوار و پابرجا ماند.

مردم حق‌طلب کردستان!

همچنان که اطلاع دارید، امسال در راستای خطوط اساسی پیام نوروزی حزب دمکرات کردستان ایران که حامل پیام خیزش مبارزاتی جنبش کرد در این بخش اشغال‌شده از سرزمینمان و به هم پیوستن مبارزات شهر و کوهستان بود، رهروان مکتب قاسملو و فرزندان پیشمرگه‌ی شما در حزب دمکرات کردستان ایران با حضور در میان شما، کاخ ظلم اشغالگران را به لرزه درآوردند و روح مبارزه و زندگی را در کالبد این بخش از کردستان دمیدند. این اقدام ارزشمند پیشمرگه با واکنش شدید رژیم و نیروهای ضد مردمی آن روبه‌رو شد و در مناطق مختلفی از کردستان، درگیری‌های خونینی به وقوع پیوست. ماجرای نبردهای حماسی روستای قره سقل اشنویه، ارتفاعات کوسالان سروآباد و سایر مناطق کردستان که به کشته و زخمی شدن ده‌ها تن از فرماندهان و مزدوران سپاه تروریستی پاسداران انجامید، کتابی است که صفحات آن با خون سرخ چندین تن از پیشمرگه‌های قهرمان حزبمان مزین گردید که برای همیشه‌ی تاریخ، در سپهر مبارزات آزادیخواهانه‌ی ملت کرد همچون ستارگانی پرفروغ خواهند درخشید.

این حماسه‌آفرینی پیشمرگه‌های جان بر کف کردستان که حامل پیام آمادگی و حضور آنان در میدان مبارزه برای دفاع از سرزمین کردستان و ملت کرد بود، بخشی از فرایند همبستگی مبارزان شهر و کوهستان است که مبارزان کوهستان، پیام خویش را با صدایی رسا و دلیرانه به جهانیان اعلام نمودند و اینک زمان آن فرا رسیده است که مبارزان درون شهرها نیز پاسخی درخور و شایسته به این فداکاری و ازجان‌گذشتگی داده و حضور خویش را در میدان مبارزات حق‌طلبانه‌ی ملتشان اعلام و اثبات نمایند.

بدین منظور، از همگان می‌خواهیم روز ٢٢ تیرماه امسال، یعنی سالگرد ترور ناجوانمردانه‌ی رهبر شهیدمان، زنده‌یاد دکتر قاسملو را تبدیل به روز اعتصاب عمومی در سراسر کردستان ایران نموده و با آرمان‌های انسانی شهیدان تجدید پیمان نمایند.

درخواست ما این است که در این روز:

١ـ بازار و مغازه‌ها در تمامی شهرها و روستاهای کردستان به حالت تعطیل درآیند.

٢ـ مردم از رفتن به سر کارهایشان خودداری نمایند.

٣ـ روستاییان در این روز از مسافرت به شهرها خودداری نموده و در روستاهایشان باقی بمانند.

٤ـ اماکن عمومی به نمادها و سمبل‌های مربوط به جنبش ملی دمکراتیک کردستان (همانند پرچم کردستان، آرم حزب دمکرات کردستان ایران، تصاویر رهبران شهید و شهیدان مبارزات برحق اخیرمان) مزین گردند.

بدون تردید، موفقیت این اعتصاب سراسری نیازمند مشارکت فعالانه، عزم و اتحاد تمامی اقشار و طبقات جامعه‌ی کردستان بوده و بیانگر وفاداری نسبت به مبارزات و فداکار‌ی‌های شهید دکتر قاسملو، شهیدان مبارزات کنونی حزب دمکرات و تمامی شهیدان راه رهایی کردستان و آزادی ملت کرد خواهد بود.

حزب دمکرات کردستان ایران

کمیسیون تشکیلات

تیرماه ١٣٩٥ خورشیدی