کوردستان میدیا

سایت مرکزی حزب دمکرات کوردستان ایران

دبیرخانه‌ی حزب دمکرات کردستان ایران نامەای به كنسولگری‌های موجود در اقلیم کردستان و رسانەهای جمعی ارسال نمود

04:34 - 11 تیر 1395

کوردستان میدیا: دبیرخانه حزب دمکرات کردستان ایران نامەای به کنسولگری‌های حاضر در اقلیم کردستان و رسانەهای جمعی، در ارتباط با تهدیدات رژیم ایران مبنی بر هجوم نظامی به کمپ‌های حزب دمکرات فرستاد.

متن نامه به شرح زیر است:

به دنبال هجوم‌های مکرر رژیم جمهوری اسلامی ایران به نیروهای پیشمرگه حزب دمکرات در داخل کردستان ایران از مورخه‌ی ١٥ ژوئیه ٢٠١٦ میلادی تا نگارش نامەی مذکور، ٩ تن از پیشمرگه‌های حزب به شهادت رسیدەاند، این در حالیست که نیروهای پیشمرگه در هیچ کدام از این مناطق هیچ یک از نهادها و یا افراد حکومتی را مورد هجوم قرار نداده است، بلکه وظیفه‌ی آنان‌ تنها برقراری ارتباط، انجام تبلیغات سیاسی و ارتباط با مردم بوده است، اما در شرایطی که مورد هجوم قرار گرفتەاند، به دفاع از خود پرداختەاند.

رژیم جمهوری اسلامی علاوه بر به شهادت رساندن این پیشمرگه‌ها، به این بهانه، به توپباران مناطق مرزی کردستان ایران و عراق و مناطق کوهستانی داخل کردستان ایران دست زده است و از این طریق سبب به آتش کشیده شدن ده‌ها هکتار از باغات و چراگاه‌های روستانشینان مناطق مذکور، زخمی شدن ٥ نفر از ساکنان مناطق مرزی کردستان عراق که ٣ نفر از آنان را کودکان خردسال‌ تشکیل می‌داد و نیز آوارگی ده‌ها خانواده‌ی این روستاها و تحمیل ضرر و زیان قابل توجهی به این مناطق شده است.

بعد از این وقایع مقامات عالی‌رتبه نظامی از جمله محمد پاکپور فرمانده نیروهای زمینی سپاه پاسداران اعلام کرد که مراکز و مقرهای حزب دمکرات، موجود در خاک کردستان عراق را مورد هجوم قرار می‌دهد.

با در نظر گرفتن حملات هوایی این رژیم در گذشته علیه مراکز حزب دمکرات و هجوم زمینی نیروهای جمهوری اسلامی در سال ١٩٩٦ به کمپ اصلی حزب واقع در شهر کویه و در عمق خاک کردستان عراق و همچنین هجوم مزدوران این رژیم به کمپ‌های مجاهدین در شهر بغداد در سال ٢٠١٥، ما تهدیدات اخیر رژیم را جدی می‌دانیم.

به همین خاطر با ارسال این نامه علاوه بر آگاه کردن شما از احتمال وقوع این تهاجمات، از شما این تقاضا را داریم که رژیم جمهوری اسلامی را تحت فشار بگذارید تا دست از توپباران مناطق سکونت، کار و زندگی مردم کرد در هر دو بخش کردستان ایران و عراق برداشته و از هرگونه هجوم به مراکز حزب دمکرات کردستان ایران که محل زندگی صدها خانوادەی آواره‌ی کردستان ایران است بپرهیزد.

حزب دمکرات کردستان ایران
دبیرخانه
١٠\\٤\\١٣٩٥