کوردستان میدیا

سایت مرکزی حزب دمکرات کوردستان ایران

تکرار ادعای ارتباط حزب دمکرات با کشور عربستان از سوی سران رژیم

22:54 - 21 تیر 1395

کوردستان میدیا: با شروع مرحله جدیدی از مبارزات حزب دمکرات کردستان ایران، سران رژیم ایران همواره مدعی ارتباط این حزب با برخی از کشورها شده‌اند.

در تازه‌ترینِ این مدعاها، محسن رضایی عنوان کرده که حزب دمکرات با کشور عربستان سعودی در ارتباط است. همچنین رئیس جدید ستاد کل نیروهای مسلح رژیم نیز گفته است که دشمن تلاش می‌کند که آنچه که وی التهاب منطقه نامیده، به ایران تسری یابد.

محسن رضایی از فرمانده سابق سپاه پاسداران و دبیر کنونی مجمع تشیص مصلحت نظام، در یادداشتی در صفحه اینستاگرام خود مدعی شده که جلسه‌ای محرمانه میان حزب دمکرات کردستان ایران و مقامات عربستان سعودی در شهر اربیل کردستان عراق برگزار شده است.

رضایی در این نوشته همچنین ضمن اشاره به حضور ترکی الفیصل، شاهزاده سعودی و رئیس اسبق دستگاه اطلاعاتی عربستان در کنفرانس سازمان مجاهدین خلق ایران در پاریس، تاکید کرده است که جلسات مشابهی نیز با حزب دمکرات در اربیل برگزار کرده‌اند.

ولی همچنین ادعا کرده است که این همکاری به چند ترور در کردستان عراق انجامیده است.

این فرمانده سپاه در ادامه ضمن تهدید عربستان سعودی به نابودی، این کشور را مسئول انجام ترور دانسته است.

از سوی دیگر، محمد حسین باقری، رئیس ستاد کل نیروهای مسلح رژیم ایران نیز گفته است که دشمن برای آنچه که وی تسری التهاب منطقه به ایران نامیده، تلاش می‌کند.

باقری که هفته گذشته از سوی خامنه‌ای به این سمت منصوب شد، این سخنان را در جمع فرهاماندهان و مسئولان ستاد کل نیروهای مسلح ابراز کرده است.

در همین راستا مقرر بود که روز گذشته وزیر دفاع رژیم در رابطه با رویارویی اخیر پیشمرگه های حزب دمکرات کردستان ایران و نیروهای سپاه پاسداران در مجلس حاضر شود. تاکنون خبری در رابطه با این جلسه غیرعلنی منتشر نشده است.

لازم به ذکر است که از نوروز سال جاری که آغاز فصل تازه مبارزات حزب دمکرات کردستان ایران از سوی مصطفی هجری، دبیرکل این حزب اعلام شد، مسئولین رژیم که همواره سخن از انحلال و نابودی این حزب می‌زند، این بار مدعی ارتباط و پشتیبانی برخی کشورها از حزب دمکرات کردستان ایران شدند.

حزب دمکرات در بیانیه‌های خود همواره وجود هرگونه ارتباط با کشورهای عربی منطقه به ویژه عربستان سعودی را رد کرده است.