کوردستان میدیا

سایت مرکزی حزب دمکرات کوردستان ایران

حمایت رژیم اشغالگر ایران از حزب‌الله همچنان ادامه دارد.

21:23 - 22 تیر 1395

کوردستان میدیا: عباس عراقچی، معاون وزیر امور خارجه‌ی رژیم، در یک سالگی توافق هسته‌ای رژیم ایران و شش قدرت جهانی (برجام) به موضوع اختلاف نظر ایران با آمریکا و نهادهای بین‌المللی بر سر مصداق گروه‌های تروریستی پرداخته و گفته است، ایران گروه حزب‌الله لبنان را قربانی هیچ چیز نخواهد کرد.

عباس عراقچی که شامگاه دوشنبه ۲۱ تیرماه در تلویزیون دولتی جمهوری اسلامی صحبت می‌کرد، به ارزیابی کارنامه توافق برنامه جامع اقدام مشترک (برجام) با گذشت یک سال از امضای این توافق و همچنین شش ماه از اجرایی شدن آن پرداخت.

وی در بخشی از این مصاحبه با اشاره به اختلاف نظر ایران و آمریکا بر سر مسأله‌ی حمایت از تروریسم گفته است: ما با آمریکا در زمینه‌ی تروریست دانستن داعش، القاعده و جبهه النصره اشتراک نظر داریم و برداشتمان از گروه‌های دیگر همچون حزب‌الله لبنان با هم، همخوانی ندارد.

معاون وزیر امور خارجه‌ی رژیم در ادامه تصریح کرده است که: ما امنیت و منافع ملی‌مان را تسلیم هیچ کس نمی‌کنیم و حزب‌الله را قربانی هیچ چیز نخواهیم کرد.

حسن نصرالله مدتی پیشتر مدعی شده بود که: دور تازه تحریم‌های آمریکا تاثیری بر این گروه نخواهد داشت، چون حزب‌الله نیازهای مالی خود را نه از بانک‌های لبنانی، بلکه مستقیماً از ایران دریافت می‌کند. وی تصریح کرده بود، تا زمانی که ایران پول داشته باشد، ‌این گروه پول و امکانات دریافت خواهد کرد.