کوردستان میدیا

سایت مرکزی حزب دمکرات کوردستان ایران

بحرین دو تروریست وابسته به رژیم ایران را بازداشت کرد

17:28 - 23 تیر 1395

کوردستان میدیا: دولت بحرین می‌گوید دو مظنون به بمب‌گذاری اوایل تیر ماه در آن کشور را که به کشته شدن یک نفر انجامید، بازداشت کرده است.

منامه، تهران را متهم به آموزش و حمایت این افراد کرده می‌گوید مظنون سومی نیز «به ایران گریخته است».

به گزارش خبرگزاری رویترز، در بیانیه‌ی وزارت کشور بحرین در ۲۲ تیر ماه، آمده است که دو مظنون بازداشت شده و مظنونی که «گریخته» هر سه مرد هستند.

دو هفته پیش یک شهروند زن در انفجار بمب کنار جاده‌ای در روستای «عکر شرقی»، کشته شد. به گفته وزارت کشور بحرین، سه کودک نیز که در خودروی این زن بودند، زخمی شده‌اند.

بنا بر این بیانیه، هر سه مظنون در این بمب‌گذاری آموزش‌هایی را از سوی سپاه تروریستی پاسداران ایران در ارتباط با استفاده از اسلحه و مواد انفجاری گرفته‌اند و یک نفر از آنها نیز به ایران سفر کرده‌ بود.

بحرین از مهم‌ترین متحدان عربستان سعودی است که در مواردی رژیم تروریستی تهران را به مداخله در امور داخلی خود و حمایت از گروه‌های تروریستی علیه دولت این کشور متهم نموده است.

قاسم سلیمانی، فرمانده نیروی قدس سپاه تروریستی پاسداران، در پی سلب تابعیت از یک آخوند شیعه در بحرین، در بیانیه‌ای تند حکومت آن کشور را تهدید کرد که این موضوع به «مقاومت مسلحانه» و «سقوط حکومت بحرین» منجر خواهد شد.