کوردستان میدیا

سایت مرکزی حزب دمکرات کوردستان ایران

احزاب و شخصیت‌های سیاسی کردستان ترکیه یاد دکتر قاسملو را گرامی داشتند

17:08 - 24 تیر 1395

کوردستان میدیا: احزاب و شخصیت‌های سیاسی کرد در کردستان ترکیه به مناسبت بیست و هفتمین سالگرد شهادت دکتر عبدالرحمن قاسملو ابراز همدردی نمودند.

براساس گزارش رسیده به وب‌سایت کوردستان میدیا، حزب سوسیالیست کردستان ترکیه با نصب بنرهایی به مناسبت سالگرد شهادت دکتر عبدالرحمن قاسملو در اماکن عمومی شهر دیاربکر (آمد) پرجمعیت‌ترین شهر کردستان ترکیه، یاد این رهبر فرزانه ملت کرد را گرامی داشتند.

بر روی بنرهای نصب شده نوشته شده بود: شهید دکتر عبدالرحمن قاسملو، ما تو را فراموش نکردیم و فراموش نخواهیم کرد.

همچنین صلاح‌الدین دمیرتاش،رئیس مشترک حزب دمکراتیک خلق‌ها، عثمان بایدمیر، مسعود تک و بایرام بوزیل در صفحه‌های رسمی خود در شبکه‌های اجتماعی استاتوس‌هایی به مناسبت بیست و هفتمین سالگرد شهادت دکتر قاسملو منتشر نمودند.

از دیگر سو نیز، پارت آزادی کردستان ترکیه به مناسبت بیست و هفتمین سالگرد شهادت دکتر قاسملو بیانیه‌ای منتشر نموده و اعلام کرده است: دکتر عبدالرحمن قاسملو در دل پیشمرگه‌های قهرمان زنده است.

حزب مزبور، این ترور دولتی و عدم پیگیری آن از سوی دستگاه قضایی دولت اتریش را محکوم نموده است.

شاخه پارت آزادی کردستان در شهر باتمان نیز مراسمی به مناسبت شهادت دکتر قاسملو و یارانش برگزار نموده است.

در ٢٢ تیرماه ١٣٦٨ خورشیدی دکتر عبدالرحمان قاسملو، دبیر کل حزب دمکرات کردستان ایران و عبدالله قادری آذر، عضو کمیته مرکزی حزب که با هدف یافتن راهکاری برای حل مسأله‌ی کُرد از طریق مذاکره، به اتریش سفر کرده بودند، بر سر میز مذاکره و به دست دیپلمات‌های رژیم اشغالگر ایران به شهادت رسیدند.

border=0