کوردستان میدیا

سایت مرکزی حزب دمکرات کوردستان ایران

٢٦ تن از مزدوران افغانی سپاه پاسداران در سوريه کشته شدند

22:21 - 24 تیر 1395

کوردستان میدیا: ٢٦ تن از شبه‌نظاميان افغانی وابسته به سپاه تروریستی پاسداران ايران طى چند روز گذشته در مناطق سوریه کشته شدند.

رسانه‌هاى رژیم ايران از جمله ایسنا، بسیج نیوز، میزان، دفاع پرس گزارش دادند که طى چند روز اخير جنازه ٢٦ تن از لشکر فاطميون که از افغانی‌های وابسته به سپاه تروریستی پاسداران ایران تشکیل می‌شود، در درگیری‌های سوريه جان خود را از دست داده‌اند.

اکثر این افراد در روستاهای اطراف شهر‌های دماوند و ورامین از توابع استان تهران دفن شده‌اند. این امر مدتی است مورد اعتراض برخی رسانه‌های رژیم قرار گرفته است. به گفته آنها این افراد یا به طرز غریبانه و بدون اطلاع‌رسانی در شهرهای بزرگ مانند تهران یا در روستاهای و شهرهای کوچک دفن می‌شوند.

تاکنون حدود ١٤٠٠ نفر از تروریست‌های اعزامی توسط سپاه پاسداران ایران، که بیش از نیمی از آنها شبه‌نظامیان افغان لشکر فاطمیون و تیپ زینبیون پاکستانی‌ها بوده‌اند در درگیری‌های سوریه به هلاکت رسیده‌اند.
بسیاری از جوانان افغان مقیم ایران پس از فرار از این کشور، به رسانه‌های خارجی گفته‌اند که مسئولین ایران با فشار و تطمیع مالی و تهدید به اخراج از این کشور آنها را وادار به رفتن به سوریه می‌کنند.

در همین راستا یک سال پیش تعدادی از شخصیت‌های سیاسی و مذهبی افغانستان طی نامه‌ای از مقامات ایرانی خواستند از اعزام افغان‌های مقیم ایران برای جنگ به سوریه خودداری کنند.