کوردستان میدیا

سایت مرکزی حزب دمکرات کوردستان ایران

افزایش دوبرابر آمار ایدز جنسی در ایران اسلامی

22:26 - 24 تیر 1395

کوردستان میدیا: عدم ارائه آمار دقیق از مبتلایان به بیماری ایدز و امنیتی بودن حوزه پژوهش در این زمینه از جمله عوامل اصلی افزایش بی‌سابقه بیماران مبتلا به ایدز در سال‌های اخیر بوده است.

دکتر علی اکبر سیاری - معاون بهداشت وزارت بهداشت- روز چهارشنبه ٢٣ تیر ١٣٩٥، در نشست مشترک وزارت بهداشت با مسئولان سازمان جهانی بهداشت، از افزایش موارد ابتدا به ایدز از طریق تماس جنسی در کشور خبر داد. سیاری متذکر شد که در سال های گذشته میزان انتقال ایدز از تماس جنسی از ۱۵ به ۳۰ درصد رسیده است.

رژیم اسلامی ایران همیشه دید امنیتی به مسائل مرتبط با ایدز و فعالیت در این حوزه داشته و از عمومی شدن مباحث مرتبط با این اپیدمی به شدت در هراس بوده به گونەای که برادران علائی –آرش و کامیار علایی- را در تیر ١٣٨٧ بازداشت کرده و طی دادگاهی تشریفاتی احکام از ٣ تا ٦ سال زندان را برای آنها صادر کرده است.

قابل ذکر است که موج اول شیوع ایدز در ایران طی خرید خون‌های آلوده و توزیع آن از سوی سازمان انتقال خون در میان مبتلایان به هموفیلی روی داد که بر اثر سهل‌انگاری رژیم اسلامی ایران در تائید صحت و سلامت این خون‌های وارداتی تعداد کثیری از شهروندان ایران مبتلا به ویروس اچ آی وی شدند.

موج دوم انتقال ویروس ایدز در سال‌های ٧٠ و از طریق سرنگ‌های آلوده شکل گرفت که به دلیل مخفی کاری شدید رژیم اسلامی ایران و ممانعت کامل از اطلاع رسانی در این زمینه به طور مستقیم در شیوع و گسترش این ویروس در میان مردمان ایران نقش اصلی را ایفا کرد.

به گفته متخصصان بهداشت و علوم پزشکی و فعالین در زمینه پیشگیری از شیوع ایدز، اگر ایران اسلامی عامدانه مانع اطلاع رسانی در زمینه راهکارهای پیشگیری از انتقال ویروس اچ آی وی نمی‌شد و از فعالیت‌ پزشکان و انجمن‌های مرتبط با پیشگیری ممانعت نمی‌کرد، دامنه شیوع این بیماری در جامعه هیچگاه به این حد نمی‌رسید.

حال با اعلام رسمی آمارهای اخیر توسط مقام ‌های حکومتی رژیم فاشیستی مذهبی ایران، در واقع جامعه ایران با موج سوم شیوع یعنی ایدز جنسی روبرو است که به گفته متخصصان این زمینه به دلیل گستردگی و تکثر رفتارهای جنسی، می‌توان این موج را دهشتناک‌ترین دوره در میان دورەهای شیوع ایدز در ایران دانست.