کوردستان میدیا

سایت مرکزی حزب دمکرات کوردستان ایران

صدا و سیمای رژیم ایران، این بار بە ملت کرد توهین نمود

17:46 - 29 تیر 1395

کوردستان میدیا: سازمان صدا و سیمای رژیم اشغالگر اسلامی ایران در ادامە‌ی توهین‌های مکرر بە ملت‌های ایران، این بار بە ملت کرد توهین نمود.

بر اساس گزارشات منتشره، صدا و سیمای رژیم ایران کە شیپورچی رژیم ایران می‌باشد و تنها فکر عقب‌افتادە و ایدئولوژی متحجرانە‌ی رژیم را بازنشر می‌کند، در یکی از برنامە‌های خود بە ملت کرد توهین نمود.
در این زمینە، برنامە‌ی طنز دور همی بە کارگرانی مهران مدیری از سینماگران سرسپردەی رژیم ایران، بە ملت کرد توهین نمود.

برنامەی دور همی که کپی‌برداری تمام و کمال از یک برنامه‌ی هندی می‌باشد، نشان‌دهندە آن است کە سینمای رژیم ایران بە علت اینکە تحت نظارت سپاه پاسداران و خامنەای می‌باشد، هیچ تولید دیگری ندارد.

مهران مدیری در این برنامە بە شیوەای بسیار نابخردانە از اربیل پایتخت حکومت اقلیم کردستان سخن بە میان می آورد کە گویا در جریان فروش بلیط بازی‌های جام جهانی برزیل، هواپیمای حامل تماشاچیان به جای اینکه در برزیل و محل بازی‌ها فرود آید، سر از اربیل، آن هم در یک مسافرخانه پای یک تلویزیون سیاه و سفید در می‌آورند.

این کار تلویزیونی مدیری در حالیست کە برای همگان آشکار است، علاوە بر اینکە اقلیم کردستان و شهرهای کردستان عراق، بە علت اینکە در جریان انقلاب علیه رژیم بعث عراق، از ابتدایی‌ترین امکانات رادیو تلویزیونی و حتی رفاهی محروم بودند، اما اکنون تلویزیون و کانال‌های تلویزیونی کردی در سطح جهانی و منطقەای در اقلیم کردستان بە شیوەای چشمگیر توسعە یافتە و سینمای ایران در مقابل آن بسیار کم ارزش جلوه می‌کند.

همچنین این برنامەی طنزآمیز در مورد اربیل در حالی منتشر می‌شود کە مجله اشپیگل از معتبرترین مجلات جهان شهر اربیل را اینگونه توصیف می‌کند:
با وجود عراقی که با خشونت‌های زیادی دست به گریبان است، اربیل به عنوان مرکزی سیاحتی و مطرح در جهان، نماینگر عراقی نوین است. تمامی این توسعه و پیشرفت‌ها در حالی صورت گرفته که عراق با خشونت‌های گسترده و ناامنی مواجه است و اقلیم کردستان، چهره جدیدی از عراق ترسیم می‌کند.

سینماگران وابسته بە ولایت فقیه در حالی سخن از عقب‌افتادگی ملت کرد سخن بە میان می‌آورند کە سینمای مختص بە آخوندها خود هیچ گونە برنامە تازە‌ای نداشته و تنها از برنامە کشورهای دیگر گرتەبرداری و کپی کردە و در برنامەهای خود بە ترویج و نشر اکاذیب و تمسخر ملیت‌های دیگر می‌پردازند.