کوردستان میدیا

سایت مرکزی حزب دمکرات کوردستان ایران

پروندە‌ی آمیا گریبان رژیم تروریستی ایران را گرفته است

17:47 - 31 تیر 1395

کوردستان میدیا: بعد از گذشت چندین سال از گشایش پروندە‌ی انفجار تروریستی آمیا، مقامات کشور آرژانتین از دو کشور مالزی و سنگاپور درخواست کردند کە دیپلمات تروریست مشهور رژیم ایران علی‌اکبر ولایتی را دستگیر کنند.

بر اساس گزارشات منتشره، مقامات ارشد کشور آرژانتین در جریان پیگیری پرونده‌ی آمیا، این بار از کشورهای شرق آسیا خواسته‌اند مسافر ایرانی علی‌اکبر ولایتی مشاور امور بین‌الملل علی خامنەای و دیپلمات تروریست مشهور رژیم را تحویل بوینس‌آیرس دهند.

انفجار مرکز همیاری یهودیان واقعه‌ای تروریستی در مورخەی ۲۷ تیر ۱۳۷۳ خورشیدی بود که در جریان آن ۸۵ نفر از شهروندان یهودی‌تبار آرژانتینی جان خود را از دست دادند و بیش از سیصد نفر زخمی شدند.
پس از این واقعەی تروریستی، رژیم ایران ٣ بار از سوی دولت آرژانتین به دخالت در این اقدام محکوم شدە است.

در حادثه‌ی تروریستی مرکز همیاری یهودیان آرژانتین کە موجب مرگ ٨٥ شهروندی یهودی و زخمی شدن بیش از ٣٠٠ تن شد، دادستان کل آرژانتین مسئولان ارشد رژیم ایران و حزب‌الله را مسئول این حادثه‌ی تروریستی دانستند.

آلبرتو نيسمان، دادستان پروندەی آمیا مسئولیت تحقیق در مورد نقش رژیم ایران در عملیات تروریستی مرکز یهودیان را بر عهده داشت.

قاضی آلبرتو نیسمان، رژیم اسلامی ایران را محکوم به پشتیبانی مالی از انفجار مرکز یهودیان آرژانتین کردە بود و خواستار جلب شماری از رهبران رژیم از جمله محسن رضایی، علی اکبرهاشمی رفسنجانی، علی اکبر ولایتی و سردار پاسدار احمد وحیدی توسط پلیس بین‌الملل (اینترپل) شده بود.

این دادستان، رئیس جمهوری آرژانتین، کریستینا فرناندز و وزیر امور خارجه‌ی این کشور، هکتور تیمرمن را متهم کردە بود که در قبال معاملات نفتی با رژیم ایران و بهبود روابط با این رژیم، اقدام به تبانی با این رژیم کردە و در تلاش می‌باشند که نقش رژیم ایران را که همراه با حزب‌الله لبنان این اقدام تروریستی را انجام دادەاند، لاپوشانی کنند.

پس از گذشت سیزدە سال از واقعەی تروریستی آمیا، دادستانی کل آرژانتین درخواست صدور حکم جلب ٩ نفر از جمله علی‌اکبر هاشمی رفسنجانی و علی‌اکبر ولایتی توسط پلیس بین‌الملل را صادر کرد و اینترپل نیز برای شش تن از این افراد از جمله علی فلاحیان (وزیر اطلاعات وقت رژیم اسلامی)، محسن رضایی (فرمانده وقت کل سپاه پاسداران رژیم اسلامی)، احمدرضا اصغری (دبیر سوم پیشین سفارت رژیم اسلامی ایران در آرژانتین)، احمد وحیدی (فرمانده سابق نیروی ویژه قدس سپاه پاسداران)، محسن ربانی (رایزن فرهنگی پیشین سفارت رژیم اسلامی ایران در آرژانتین) و عماد مغنیه (رئیس وقت ستاد عملیات ویژه حزب‌الله لبنان) حکم جلب صادر نمود.

آلبرتو نیسمان کە رژیم اسلامی ایران را بانی انفجار تروریستی آمیا مرکز همیاری یهودیان آرژانتین معرفی کردە بود، در بهمن‌ماه سال ١٣٩٣ خورشیدی، در محل زندگی خود بە طرز مشکوکی جان خود را از دست داد.