کوردستان میدیا

سایت مرکزی حزب دمکرات کوردستان ایران

\"مهدی زانا\" حمایت خود را از مبارزات اخیر حزب دمکرات اعلام کرد

17:45 - 2 مرداد 1395

کوردستان میدیا: مهدی زانا که از چهره‌های شناخته شده در کردستان ترکیه به شمار می‌رود، در دیداری با نمایندگان حزب دمکرات کردستان ایران، حمایت خود را از مبارزات اخیر حزب دمکرات اعلام نمود.

بر اساس گزارش‌های رسیده به کوردستان میدیا، روز یکشنبه ٢٧ تیرماه سال جاری، مهدی زانا که از چهره‌های شناخته‌شده در کردستان ترکیه و همچنین همسر لیلا زانا بانوی مبارز کردستان ترکیه می‌باشد، برای تحکیم ارتباطات سیاسی و حمایت از مبارزات اخیر حزب دمکرات کردستان ایران، در شهر اربیل کردستان عراق با نمایندگان حزب دیدار نمود.

در این دیدار، مهدی زانا ضمن ابراز همدردی به خاطر شهادت تنی چند از پیشمرگه‌های حزب در درگیری‌های اخیر با مزدوران و عوامل رژیم اشغالگر ایران، با یادآوری همکاری و حمایتشان از مبارزات کردستان ایران در دیدار با دبیر کل وقت حزب دمکرات، دکتر عبدالرحمن قاسملو در سال ١٩٧٩ میلادی، اعلام داشتند، هم اکنون نیز با همان اعتقاد، همکاری و حمایت خود را از مبارزات حزب قاضی محمد و قاسملو و شرفکندی اعلام داشته و خواستار حمایت و پشتیبانی از مبارزات اخیر حزب دموکرات کردستان ایران از سوی تمامی کردهای وطندوست می‌باشیم.

در این دیدار، محمد صالح قادری رئیس دفتر نمایندگی حزب در شهر اربیل، از مهدی زانا به گرمی استقبال نمود. محمد صالح قادری همچنین اوضاع کردستان ایران و سیاست‌های رژیم ایران در قبال مسأله‌ی کرد در کردستان ایران را برای مهدی زانا تشریح نمودند.

مهدی