کوردستان میدیا

سایت مرکزی حزب دمکرات کوردستان ایران

روزنامە طرح نو بە ملت ترک در ایران اهانت کرد

21:52 - 4 مرداد 1395

کوردستان میدیا: اهانت و توهین بە ملت‌های ایران در رسانەها و مطبوعات محصور شده تحت نظر مسئولان متحجر رژیم ایران ادامە دارد.

بر اساس گزارشات منتشره. سردبیر روزنامه طرح نو طی درج مطلبی کە از شاهنامە فردوسی برگرفته شدە، بە ملت ترک در ایران اهانت کرده و موجب اعتراض گستردە آذری‌‌ها شدە است.

روزنامە طرح نو، سی‌ویکم تیرماە در تیتری بە نام هفت خان رستم، بە ملت ترک اهانت کرده کە این مطلب از سوی یکی از مسئولان بە نام امیر علیزادە نوشته شدە است.

در اين مطلب از زبان پهلوان ایران (گیو) سردار تورانیان (افراسیاب) را (ترک بدبخت گمنام) خطاب می کند و سپس از زبان دیگر پهلوان ایران (رستم) می گوید: ما تورانیان را مرد نمی دانیم که همه یکسره زنند و تو ای ترک بد نژاد برای جنگ با مردان ساخته نشده ای برو مانند زنان پنبه و دوک دست بگیر.

این مطلب نژادپرستانە روزنامە طرح نو اعتراض گستردە ملت ترک در ایران را در پی داشتە است.

وب‌سايت آراز نيوز این توهین را اوج نژاد پرستی سیستماتیک در ایران تلقى كرده و گفته قربانی اول آن نیز ملت ترک آذربایجان می باشد.

صدا و سیمای رژیم ایران به طور گستردە علیە ملت‌های ایران بە طرزی نهادینەشدە کار کردە و هیچ گونه اخلاق رسانەای را پیش رو نمی‌گیرد.

پاییز سال گذشته نیز فارس‌ها در برنامە فتیلە بە ملت ترک اهانت کردە و در نهایت اعتراض و تظاهرات ترک‌‌ها را در پی داشت کە چندین شهروند ترک نیز از سوی نیروهای سرکوبگر رژیم ایران کشته و مجروح شدند.

مسئولان رژیم ایران بعد از تظاهرات شهروندان آذری، آنان را بە نژادپرست، چماق بەدست غرب و پیاده نظام عربستان و اسرائیل وصف کردند.

در همین زمینە طی چند روز گذشته در برنامە‌ی طنز دورهمی بە کارگرانی مهران مدیری از سینماگران سرسپردەی رژیم ایران، بە ملت کرد توهین شد.

صدا و سیمای رژیم ایران کە شیپورچی رژیم ایران می‌باشد تنها فکر عقب‌افتادە و ایدئولوژی متحجرانە‌ رژیم را بازنشر می‌کند.