کوردستان میدیا

سایت مرکزی حزب دمکرات کوردستان ایران

رژیم ایران در توپباران مناطق مرزی اقلیم کردستان توپ ‌فسفری به کار می‌برد

00:05 - 22 مرداد 1395

کوردستان میدیا: توپباران مناطق مرزی اقلیم کردستان توسط رژیم اسلامی ایران استمرار دارد.

صبح امروز پنج‌شنبه بیست و یکم مردادماه، توپخانه‌های رژیم ایران مجدداً ارتفاعات بربزین و سه‌قه‌ر میان اقلیم کردستان عراق و کردستان ایران را توپباران نمودند.

در این توپباران رژیم اسلامی ایران با بکارگیری توپ فسفری کاتیوشا، این مناطق را به شدت توپباران و در نتیجه خسارت چشمگیری به محیط زیست و اهالی این مناطق وارده شده است.

براساس گزارشات منتشره، اکثر شهروندان کردستان عراق که در این مناطق مشغول کشاورزی و دامداری بوده‌اند، به دلیل توپباران رژیم اسلامی ایران مجبور به ترک این مناطق شده‌اند.

در این ارتباط، رستم جهانگیری، مسئول شورای نظامی حزب دمکرات کردستان ایران طی گفتگویی با خبرنگار کوردستان میدیا اعلام کرد: رژیم ایران در این توپباران از توپ‌های فسفری استفاده نموده است.

همچنین خبرنگار کوردستان میدیا در بربزین گزارش داد: توپخانه‌های رژیم ایران بار دیگر ساعت ٥ بعد از ظهر، حملات توپخانه‌ای به مناطق مرزی اقلیم کردستان را آغاز نموده‌اند.

به گزارش تلویزیون رووداو، در این توپباران یکی از خبرنگاران این تلویزیون به نام بختیار قادر زخمی شده است و همچنین تیم خبری تلویزیون کوردستان ٢٤ هنگام پوشش اخبار در مناطق مرزی اقلیم کردستان هدف حملات توپخانه‌ای رژیم قرار گرفته‌اند.