کوردستان میدیا

سایت مرکزی حزب دمکرات کوردستان ایران

علی شمخانی: با فعالیت‌های احزاب کلاسیک در کردستان ایران برخورد می‌کنیم

23:07 - 24 مرداد 1395

کوردستان میدیا: دبیر شورای عالی امنیت ملی رژیم در دیدار با وزیر کشور اقلیم کردستان بر اقدامات سرکوبگرانه رژیم در کردستان تأکید نمود.

روز یکشنبه بیست و چهارم مردادماه، علی شمخانی، دبیر شورای امنیت ملی رژیم در دیدار با کریم سنجاری وزیر کشور اقلیم کردستان ادعا کرد که امنیت در مرزها، خط قرمز جمهوری اسلامی ایران بوده و نیروهای امنیتی و نظامی با فعالیت‌های احزاب کلاسیک در کردستان ایران به شدت برخورد خواهند کرد.

وی همچنین از فعالیت‌های اخیر حزب دمکرات کردستان ایران در عمق خاک کردستان ایران ابراز نگرانی نموده و اظهار داشته است: تحرکات ضدانقلاب سنتی در مرزهای مشترک ایران و اقلیم کردستان با حمایت سرویس‌های جاسوسی منطقه‌ای و فرامنطقه‌ای انجام می‌شود.

در این دیدار نیز، کریم سنجاری، وزیر کشور اقلیم کردستان با تأکید بر حساسیت ویژه اقلیم کردستان برای حفط امنیت و ثبات در مرزهای مشترک مشترک با ایران افزوده است: به هیچ گروهی اجازه شرارت در مناطق مرزی ایران را نمی‌دهیم.

وزیر کشور اقلیم کردستان گفته است: با بسیج مجموعه توانمندی های نظامی و امنیتی خود با اخلالگران در مرزهای مشترک مقابله می نماییم.

در این زمینه، کریم پرویزی، عضو دفتر سیاسی حزب دمکرات کردستان ایران طی گفتگویی کوتاه با خبرنگار کوردستان میدیا گفت: مسئله کرد در کردستان ایران مسئله امنیت مرزها نیست و مسئله مطالبات ١٠ میلیون کرد می‌باشد که از ابتدایی‌ترین حقوق خود محروم می‌باشند و به شیوه‌ی سیستماتیک از سوی رژیم ایران مورد سرکوب قرار گرفته‌اند.

این عضو دفتر سیاسی حزب دمکرات می‌افزاید: حامی اصلی مبارزات نوین حزب دمکرات مردم کردستان می‌باشند و هرگونه ادعایی را مبنی بر حمایت سرویس‌های جاسوسی از این مبارزات را به شدت رد می‌کنیم و هرچند که از حمایت کشورها و نهادهای بین‌المللی از مبارزات آزادیخواهانه مردمان ایران و از جمله ملت کرد در کردستان ایران استقبال می‌کنیم و آنرا وظیفه‌ای انسانی و جهانشمول می‌دانیم.