کوردستان میدیا

سایت مرکزی حزب دمکرات کوردستان ایران

مراد کارایلان مبارزه مسلحانه در کردستان ایران را به نفع عربستان و ترکیه می‌داند

16:21 - 27 مرداد 1395

کوردستان میدیا: مراد کارایلان، عضو رهبری حزب کارگران کردستان مبارزه مسلحانه با جمهوری اسلامی ایران را خدمت به عربستان و ترکیه وصف می‌کند.

مراد کارایلان طی گفتگویی اختصاصی با یکی از تلویزیون‌های وابسته به حزب کارگران کردستان (PKK) مبارزه مسلحانه با جمهوری اسلامی ایران را رد می‌نماید.

وی می‌گوید: باید فعالیت تشکیلاتی، فرهنگی و مدنی براساس شرایط موجود در کردستان ایران گسترش یابد.

این عضو رهبری پ.ک.ک می‌افزاید: مبارزه مسلحانه تبعات و عواقب به دنبال خواهد داشت و باید احزاب کردستان ایران آنرا مدنظر بگیرند.

مراد کارایلان اظهار داشته است: جریانات سیاسی کردستان ایران نباید تحت تأثیر هیچ یک از قدرت‌های خارجی قرار بگیرند.

با شروع مرحله جدیدی از مبارزات حزب دمکرات کردستان ایران، سران رژیم ایران همواره مدعی ارتباط این حزب با برخی از کشورها شده‌اند.

محسن رضایی از فرمانده سابق سپاه پاسداران و دبیر کنونی مجمع تشیص مصلحت نظام، در یادداشتی در صفحه اینستاگرام خود مدعی شده بود که جلسه‌ای محرمانه میان حزب دمکرات کردستان ایران و مقامات عربستان سعودی در شهر اربیل کردستان عراق برگزار شده است.

شمخانی، دبیر شورای امنیت ملی رژیم نیز در دیدار با کریم سنجاری، وزیر کشور اقلیم کردستان ضمن ابراز نگرانی از فعالیت‌های اخیر حزب دمکرات کردستان ایران در عمق خاک کردستان ایران اعلام کرده بود: تحرکات ضدانقلاب سنتی در مرزهای مشترک ایران و اقلیم کردستان با حمایت سرویس‌های جاسوسی منطقه‌ای و فرامنطقه‌ای انجام می‌شود.

لازم به ذکر است که از نوروز سال جاری که آغاز فصل تازه مبارزات حزب دمکرات کردستان ایران از سوی مصطفی هجری، دبیرکل این حزب اعلام شد، مسئولین رژیم که همواره سخن از انحلال و نابودی این حزب می‌زند، این بار مدعی ارتباط و پشتیبانی برخی کشورها از حزب دمکرات کردستان ایران شدند.

کریم پرویزی، عضو دفتر سیاسی حزب دمکرات کردستان ایران در رابطه با سخنان مراد کارایلان، عضو رهبری حزب کارگران کردستان طی گفتگویی با وب‌سایت کوردستان میدیا اعلام کرد: شیوه مبارزه در هر بخشی از کردستان را مبارزین آن بخش تعیین می‌کنند، زیرا آنان بهتر می‌توانند اولویت‌ها و شرایط واقعی و عینی مبارزه را تشخیص دهند. تکرار نمودن اتهامات رژیم‌های حاکم بر کردستان از سوی هیچ یک از گروه‌های سیاسی کردستان علیه یکدیگر قابل قبول نیست.

پرویزی خاطر نشان کرد: مبارزه کنونی ملت کرد تحت عنوان راسان برخاسته از واقعیت‌ها و اراده‌ی ملت کرد در کردستان ایران بوده و به همین دلیل است که رژیم اسلامی تهران را به واکنش شدید علیه آن برانگیخته است. رژیم جمهوری اسلامی برخلاف حکومت ترکیه اجازه هیچ نوع فعالیت سیاسی و پارلمانی را به مردم و بویژه ملت کرد نمی‌دهد و نمی‌توان آنجا که مجال فعالیت پارلمانی و سیاسی وجود دارد به مبارزه مسلحانه روی آورد و در جایی دیگر که اجازه هیچ نوع فعالیت سیاسی و پارلمانی موجود نیست، فعالیت و مبارزه در آن بخش را به وابستگی به بیگانگان متهم نمود!.