کوردستان میدیا

سایت مرکزی حزب دمکرات کوردستان ایران

بعد از وزیر ارشاد، حسن روحانی هم در قضیه‌ی کنسرت‌ها از خود سلب مسئولیت نمود

18:27 - 2 شهریور 1395

کوردستان میدیا: حسن روحانی، رئیس‌جمهور رژیم ایران در رابطه با تسلیم وزارت ارشاد در برابر تصمیم لغو کنسرت در مشهد اظهار داشت: «از نظر من هیچ وزیری نباید در برابر هیچ فشاری کوتاه بیاید و عقب‌نشینی کند».

به گزارش خبرگزاری‌های حکومتی ایران، حسن روحانی که در مراسمی به مناسبت روز پزشک سخن می‌گفت، توضیح نداد که اگر وزیری در برابر فشار یک امام جمعه تسلیم شد، خود وی به عنوان رئیس‌جمهور چه اقدامی در این زمینه انجام خواهد داد.

علی جنتی، وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی، روز سه شنبه ٢٦ مرداد اعلام کرده بود که با توجه به مخالفت امام جمعه مشهد نسبت به برگزاری کنسرت در این شهر، از اینکار صرف‌نظر شده است.

احمد علم‌الهدی در روزهای گذشته با اعتراض به برگزاری کنسرت در مشهد ضمن ادعای این که: «کل این شهر، حرم امام رضا محسوب می‌شود» در ادامه گفته بود: «کنار گنبد امام رضا نمی‌شود کنسرت برگزار کرد، این خلاف حیثیت و هویت این شهر است، تو کنسرت می‌خواهی، مشهدی نباش برو یک شهر دیگر زندگی کن، اگر یک آدمی می‌خواهد در یک شهری زندگی کند، در عملیات فرهنگی‌اش آزاد باشد، در تفریح و خوشگذرانی‌اش آزاد باشد، چرا یک شهر زیارتی را انتخاب کرده؟».

پس از این سخنان، امامان جمعه‌ شهرهای شیراز، رامسر، تنکابن، سیرجان، خواف و عنبرآباد نیز خواستار برگزار نکردن یا محدود شدن کنسرت‌های موسیقی در شهرهای خود شدند.

آزادی برگزاری فعالیت‌های هنری و فرهنگی، از جمله شعارهای انتخاباتی حسن روحانی بود که باعث شد بسیاری از اهالی هنر در انتخابات ریاست جمهوری اخیر به حمایت از وی پرداخته و مردم را به حضور در پای صندوق‌های رأی تشویق نمایند.

پیش از این، محمد خاتمی، رئیس‌جمهور دوران موسوم به اصلاحات، مقام ریاست‌جمهوری را در ایران یک سمت تشریفاتی و به اصطلاح تدارکاتچی نظام خوانده بود.