کوردستان میدیا

سایت مرکزی حزب دمکرات کوردستان ایران

مرکز تحقیقاتی MERI سمیناری برای دبیرکل حزب دمکرات کردستان ایران برگزار کرد

23:40 - 2 شهریور 1395

کوردستان میدیا: مرکز تحقیقات MERI کە نهادی تحقیقاتی در حوزە مطالعات خاورمیانە است، سمیناری برای مصطفی هجری دبیرکل حزب دمکرات کردستان ایران در شهر اربیل برگزار نمود.

روز دوشنبه یکم شهریورماه، مرکز تحقیقاتی MERI سمیناری تحت عنوان کرد در ایران، فرصت‌ها و موانع پیش‌رو در سالن اجتماعات این مرکز تحقیقاتی برای مصطفی هجری، دبیرکل حزب دمکرات با حضور شماری از شخصیت‌های آکادمیک، سیاسی و نمایندگان احزاب و جزیانات سیاسی کردستان ایران و عراق، روزنامه‌نگاران و خبرنگاران برگزار کرد.

در ابتدای این سمینار، دکتر دلاور علاءالدین، رئیس مرکز تحقیقاتی MERI بحثی را در مورد وضعیت خاورمیانه تقدیم کرد.
محور اصلی این سمینار، مسائل مربوط به کردستان ایران بود.

سپس مصطفی هجری، دبیرکل حزب دمکرات کردستان ایران مبحثی را در مورد کردستان ایران برای حضار ارائه داد.

او اعلام کرد: جمهوری اسلامی ایران هیچ فضای امنیتی برای کردها بوجود نیاورده که کمترین آزادی بیان داشته باشند.

هجری گفت: پس از مطالعات همه جانبه و دقیق، رهبری حزب دمکرات کردستان ایران به این نتیجه رسید که اقدام به اعزام نیروهای پیشمرگه به کردستان ایران کند.

دبیرکل حزب دمکرات در ادامه اظهار داشت: رژیم ایران احترامی برای حقوق ملت کرد قائل نیست و به آن اعتقاد ندارد و باید رژیم را تحت فشار قرار داد که به مطالبات ملت کرد در کردستان ایران اعتراف نماید و در این زمینه نیز باید کردهای سایر بخش‌های کردستان از حزب دمکرات حمایت کنند.

وی در این سمینار خاطر نشان کرد: تمامی فعالیت‌های طی مدت اخیر نیروهای پیشمرگه در کردستان ایران با همکاری مردم کردستان همراه بوده است.

وی در پایان سخنان خود تأکید کرد: تا زمانی که جمهوری اسلامی ایران حاکمیت داشته باشد، منطقه خاورمیانه هیچگونه ثباتی نخواهد داشت.