کوردستان میدیا

سایت مرکزی حزب دمکرات کوردستان ایران

دیدار هیأتی از حزب دمکرات با PYD

00:14 - 3 شهریور 1395

کوردستان میدیا: هیأتی از حزب دمکرات کردستان ایران با دفتر نمایندگی حزب اتحاد دمکراتیک سوریه در شهر سلیمانیه دیدار کرد.

روز دوشنبه یکم شهریورماه، هیأتی از دفتر نمایندگی حزب دمکرات در شهر سلیمانیه به سرپرستی طاهر محمودی، مسئول دفتر نمایندگی حزب دمکرات در سلیمانیه با دفتر نمایندگی PYD دیدار و از سوی غریب حسو، نماینده PYD و هیأت همراه مورد استقبال قرار گرفت.

در این دیدار ابتدا، مسئول دفتر نمایندگی حزب دمکرات سخنانی را پیرامون وضعیت کنونی سوریه به ویژه وضعیت شهر حسکه ارائه نمود.

وی در سخنان خود به نقش دخالت رژیم ایران در منطقه اشاره کرد و گفت: رژیم ایران برای تضعیف منافع ملت کرد در منطقه تلاش می‌کند.

محمودی در بخش دیگری از سخنان خود، علاوه بر پیشرفت کردستان سوریه، توصیه‌های حزب دمکرات را در مورد اتحاد و تسلط بر دشمنان ملت کرد و کنار گذاشتن اختلافات میان نیروهای سیاسی به آنان گوش زد کرد و در این رابطه گفتگو را به عنوان بهترین گزینه برای حل مشکلات قلمداد نمود.

سپس غریب حسو، ضمن ابراز خوشحالی از دیدار هیأت حزب دمکرات اظهار داشت: مردم روژآوا به خوبی با مبارزات حزب دمکرات آشنایی داشته و اتحاد ملت کرد را ضروری دانست.

نماینده PYD نسبت به نقش مخرب رژیم ایران در سوریه تأکید کرد: همکاری نظامی رژیم ایران با رژیم اسد نشان می‌دهد که این دو رژیم تا چه اندازه علیه ملت کرد تلاش می‌کنند.

در پایان این دیدار وضعیت فعلی ملت کرد مورد بحث قرار گرفت و نماینده PYD سپاس و قدردانی حزب دمکرات را در مورد سخنان اخیر صالح مسلم مثبت ارزیابی کرد.

هەیئەتێکی
دیدار هیأتی از حزب دمکرات با PYD

هەیئەتێکی
دیدار هیأتی از حزب دمکرات با PYD