کوردستان میدیا

سایت مرکزی حزب دمکرات کوردستان ایران

مسئول توزیع شهریه‌ی خامنه‌ای در افغانستان بازداشت شد

17:25 - 8 شهریور 1395

کوردستان میدیا: قربان غلامپور، مسئول توزیع شهریه‌ی خامنه‌ای در میان طلاب افغان و عضو شورای نظارت بر حوزه علمیه‌ی هرات، از سوی اداره امنیت ملی افغانستان، بازداشت شده است.

فعالان شبکه‌های اجتماعی در افغانستان، او را مسئول جذب جوانان شیعه‌ی افغان، به منظور مشارکت در جنگ سوریه در حمایت از نظام بشار اسد، معرفی می‌کنند.

رسانه‌های افغان از جمله خبرگزاری جمهوری، خبر دستگیری غلامپور را منتشر کرده‌اند. بنا بر این گزارش، این روحانی شیعه، توسط شماری از ماموران اداره امنیت ملی افغانستان دستگیر و به کابل منتقل شده است.

این گزارش می‌افزاید که مسئولان اداره‌ی امنیت ملی افغانستان، ابتدا به محل کار قربان غلامپور در مرکز شهر هرات مراجعه کرده و پس از بازداشت، او را به کابل منتقل کردند.

به گزارش‌ سایت‌های افغانی، غلامپور، مسئول توزیع شهریه‌ی سه‌تن از مراجع شیعه میان طلاب افغان است که علی خامنه‌ای و آیت‌الله علی سیستانی، از جمله‌ی آن‌ها هستند.

جمهوری اسلامی ایران با هدف حمایت از نظام بشار اسد، شبه‌نظامیان شیعه از کشورهای مختلف از جمله افغانستان، پاکستان، عراق و لبنان را برای جنگ علیه نیروهای اپوزیسیون و مشارکت در کشتار مردم سوریه، به این کشور اعزام می‌کند. شبه‌نظامیان افغان در قالب لشکر فاطمیون و تحت امر سپاه تروریستی پاسداران در سوریه می‌جنگند.