کوردستان میدیا

سایت مرکزی حزب دمکرات کوردستان ایران

ششمین جشنواره \"دف نوازی\" در سنندج برگزار شد

22:38 - 25 شهریور 1395

کوردستان میدیا: ششمین جشنواره دف نوازی موسوم به رحمت، با شرکت هنرمندانی از ٢١ استان ایران در شهرستان سنندج درحال برگزاری است.

بر اساس گزارش‌های منتشره، روز چهارشنبه ٢٤ شهریورماه، ششمین جشنواره دف نوازی رحمت، با حضور جمع کثیری از هنرمندان و هنردوستان و شرکت جمعی از دف نوازان از سراسر کشور، در در سالن سینما بهمن این شهر برگزار شد.

مسئول حوزیه‌ی هنری شهرستان سنندج امین مرادی، در آغار این جشنواره بیان داشت که دف در کُردستان تنها وسیله‌ای برای نواختن نیست، بلکه از دیرباز این وسیله‌ی عرفانی آمیخته با روح و روان مردم این خطه بوده است.

وی در ادامه گفت که آهنگ و موسیقی ونواختن دف با نام خدا، توجه مردم را به خود جلب می‌کند و همین امر سنندج را به مانند پایتخت دف معرفی نموده است.

به گفته‌ی مسئول اجرایی ششمین جشنواره دف نوازی رحمت روز پنج شنبه در عمارت خسروآباد شهرستان سنندج، به شیوه‌ی گروهی، ١٠٠٠ نوازنده‌ی دف هنر نوازندگی خود را به اجرا گذاشتند.

در ادامه، از استاد حمیدرضا اردلان موسیقی دان نامدار کُرد و دو دف‌نواز به نام‌های سید محمد زاهد ابراهیمی و سید بهاءالدین حسینی تقدیر به عمل آمد.

چندی پیش از این نیز، در چهارمین جشنواره دف زنی، از فعالیت وزحمات بی دریغ استاد بیژن کامکارتقدیر وتشکر به عمل آمد.

این فستیوال به مدت سه روز در شهرستان سنندج با حضور ٢١ استان برگزار می‌شود و هدف از اجرای این جشنواره شناساندن هنر نواختن دف در کُردستان به سراسر ایران بازگو شده است.