کوردستان میدیا

سایت مرکزی حزب دمکرات کوردستان ایران

کمیسیون تبلیغات و اطلاع‌رسانی حزب دمکرات: نادیه مراد برای ملت کرد مایەی افتخار است

16:34 - 29 شهریور 1395

کوردستان میدیا: کمیسیون تبلیغات و اطلاع‌رسانی حزب دمکرات کردستان ایران با صدور بیانیەای، برگزیدن یک دختر کرد ایزدی بە عنوان سفیر حسن نیت سازمان ملل متحد را مایه‌ی افتخار دانسته و این موفقیت را تبریک گفت.

در این بیانیه آمده است که:

سازمان ملل متحد روز جمعه بیست‌وششم شهریورماه ١٣٩٥ خورشیدی برابر با شانزدهم سپتامبر ٢٠١٦ میلادی، نادیه مراد دختر کرد ایزدی نجات یافته از دست داعشیان ددمنش را بە عنوان سفیر حسن نیت این سازمان انتخاب کرد.

نادیە مراد یکی از هزاران دختر و زن کرد ایزدی است کە پس از یورش وحشیانە‌ی داعش بە شنگال بە اسارت این سازمان تروریستی در آمد و بە عنوان بردە و کنیز و غنیمت جنگی مورد سوء استفاده قرار گرفت و آنچە رفتار غیرانسانی می‌نامند در قبال وی انجام دادند.

نادیە مراد دختر کرد ایزدی یکی از آن دختران بودە کە از چنگال آن درندەخویان نجات یافته و پس از رهایی، بە صدای زنان و دختران ستمدیدە بدل گشت و اجازه نداد وجدان جهانی در قبال پایمال شدن حقوق این زنان و دختران سکوت در پیش بگیرد. در نتیجە‌ی سعی و تلاش‌های نادیه مراد و به منظور تجلیل از وی و درک مصائب و رنج‌های زنان کرد و بە خصوص زنان کرد ایزدی، سازمان ملل متحد وی را به عنوان سفیر حسن نیت سازمان ملل متحد انتخاب نمودە و همچنین وی نامزد جایزە صلح نوبل گردیده است.

کمیسیون تبلیغات و اطلاع‌رسانی حزب دمکرات کردستان ایران ضمن تبریک‌ و شادباش بە نادیه مراد برای اینکه بە عنوان سفیر بزرگترین سازمان جهانی و در واقع سفیر بخش عظیمی از ملت‌های جهان تعیین گردیدە، برای وی موفقیت هر چە بیشتر در شئونات زندگی را آرزو نموده و امیدوار است کە جایزە‌ی صلح نوبل نیز بە وی تعلق بگیرد و امیدواریم کە در فعالیت‌های خود جدیت بیشتری به خرج داده و در پیگیری حقوق زنان کردی ایزدی و همە‌ی زنان کرد تلاش نماید.

امیدواریم نادیە مراد همچنان که چهرە‌ی داعش را در جهان سیاه کرد، با سعی و تلاش خود پشتیبان همگان و بە خصوص زنان کرد در کردستان ایران باشد و بتواند چهرە‌ی شوم و واقعی داعش ولایت فقیه را برای جهان آشکارتر کند.

در پایان دوبارە بە همە زنان کرد و بە خصوص زنان کرد ایزدی و دلاور زن کرد ایزدی، نادیە مراد تبریک گفته و این مقام و جایگاە وی را ارج می‌نهیم.

آزادی و خوشبختی جامعه، در برابری واقعی است.

حزب دمکرات کردستان ایران
کمیسیون تبلیغات و اطلاع‌رسانی

٢٨ شهریورماە ١٣٩٥ خورشیدی
١٨ سپتامبر ٢٠١٦ میلادی