کوردستان میدیا

سایت مرکزی حزب دمکرات کوردستان ایران

مسئول کمیته‌ی حزب دمکرات در خارج از کشور: این حرکت ما، دفاع مسلحانه در مقابل وحشی‌گری‌های جمهوری اسلامی در کردستان است

17:04 - 5 مهر 1395

کوردستان میدیا: شاهو حسینی، مسئول کمیته‌ی حزب دمکرات کردستان ایران در خارج از کشور طی گفتگویی با رادیو فرانسه بر تداوم مبارزات نوین حزب دمکرات در داخل کردستان ایران تأکید کرد.

شاهو حسینی در این گفتگو در ارتباط با مبارزات نوین حزب دمکرات اعلام کرد: حزب دمکرات کردستان ایران، حدود دو دهه از اقدامات و رویکرد مسلحانه در پیشبرد اهداف مبارزاتی خود دوری گزید، اما با به سرانجام نرسیدن رویکرد سیاسی و در پی درخواست فعالان کرد و در برابر رویکرد جمهوری اسلامی در مقابله با خواسته‌های ملت کرد، حزب دمکرات بار دیگر به شیوه‌ی دفاع مسلحانه به منظور پشتیبانی از فعالیت‌های مدنی روی آورده است و این حرکت ما، دفاع مسلحانه در مقابل وحشی‌گری‌های جمهوری اسلامی در کردستان و حمایت از مبارزات مدنی است.

وی همچنین هر گونه ادعا مبنی بر دریافت کمک‌های مالی و تسلیحاتی از کشورهای منطقه از جمله عربستان سعودی را تکذیب نمود.

در واکنش به سخنان شاهو حسینی، علی‌اکبر امیدمهر، دیپلمات سابق رژیم اسلامی ایران و از اعضای کمپین سفارت سبز مدعی شد: این حرکت حزب دمکرات موجب رادیکال شدن جامعه و جنگ داخلی می‌شود و این قضیه موجب تجزیه‌ی ایران می‌شود.

این دیپلمات سابق رژیم در سخنان خود همچنین مدعی شده که حزب دمکرات از عربستان سعودی کمک‌های تسلیحاتی دریافت کرده و بر وجود شواهد و اسنادی در این رابطه تأکید می‌کند.

همچنین مرتضی کاظمیان، فعال ملی – مذهبی مرکزگرا ادعا دارد که اکثر مردم کردستان اتخاذ مبارزه مسلحانه به دلیل بیکاری و مشکلات معیشتی را تأیید نمی‌کنند و شیوه مسلحانه‌ی مبارزاتی، به نظامی شدن هر چه بیشتر منطقه و اعمال فشار بیشتر، نه تنها بر احزاب و ملت کرد، بلکه بر تمامی اقشار و فعالان سیاسی و مدنی در سراسر ایران منتهی می‌شود.

چند روز قبل، حسن شرفی، جانشین دبیرکل حزب دمکرات کردستان ایران طی مصاحبه‌ای با خبرگزاری آسوشیتدپرس تأکید کرده بود: وقتی که می‌بینیم مردم کردستان توسط نیروهای رژیم ایران بازداشت و شکنجه و روانه زندان می‌شوند، مبارزه برای حفظ کرامت مردم کردستان را ضروری می‌دانیم و تصمیم گرفتیم نیروهای پیشمرگه در میان مردم حضور داشته باشند، اما نه برای مبارزه‌ی مسلحانه.