کوردستان میدیا

سایت مرکزی حزب دمکرات کوردستان ایران

رژیم ایران و داعش، سیاست مشابهی در قبال کودکان اجرا می‌کنند

14:54 - 8 مهر 1395

کوردستان میدیا: رژیم اسلامی ایران برای اهداف جنگ‌طلبانە خود در کشورهای منطقە و بە ویژه سووریه از کودکان بهره می‌گیرد.

بر اساس گزارشات منتشرە، شبه نظامیان وابسته بە رژیم ایران در ادامە جنگ و درگیری‌های خود در منطقە با اتکا به حمایت‌‌های مادی و تسلیحاتی رژیم تهران، همانند داعش کودکان عراقی را بە جنگ سوریه اعزام می‌کنند.

فعالان حقوق بشری طی گزارشی منتشر کردەاند کە حشد شعبی، نیروی شبه‌نظامی وابسته بە رژیم تروریستی ایران در استان ذیقار کودکان را برای جنگ سوریه اعزام کردە تا از رژیم اسد حمایت کنند.

بسیاری از منابع خبری گزارش داده‌اند کودکانی کە از سوی رژیم ایران بە سوریه اعزام می‌شوند، به سن قانونی نرسیده‌اند و رژیم بە خانوادەهای آنان پول پرداخت می‌کند.

همچنین رژیم ایران برای این کودکان گذرنامە صادر نمودە تا بتوانند بە خاک سوریه وارد شوند.

طبق گزارشات، شمار این کودکان بالغ بر ٤ هزار کودک اعلام شدە کە همگی زیر سن قانونی ١٨ سالگی می‌باشند.

ماهانه در سوریه نزدیک بە ٢٠ تا ١٠٠ کودک کشته می‌شوند. داعش کودکانی را کە در جبهەهای جنگ هستند شیربچگان خلافت می‌خواند. رژیم ایران نیز سال گذشته پروژەای تحت عنوان شیرخوارگان حسینی بە راە انداخت.

بر اساس بیانیە‌ی سازمان یونیسف کە روز جمعه دوم مهرماه منتشر نمود، تاکنون ٩٦ کودک طی بمباران‌های ائتلاف ایران ـ اسد ـ روسیه کشتە شدە و ٢٢٣ کودک دیگر نیز مجروح شدەاند.

همچنین هشدار دادە شدە کە ٦٠٠ هزار نفر در شهر حلب با خطر کشتار جمعی روبرو هستند.

در این زمینە یحیی رحیم صفوی یکی از مسئولان نظامی رژیم تروریستی ایران گفتە است کە گرای بمباران جنگنده‌های روسی در حلب را نیروهای مستشاری ما می‌دهند.

در همین رابطه رژیم ایران در یکی از پارک‌های شهر مشهد بە نام پارک سنگی برای کودکان ٨ تا ١٣ ساله جنگ عراق و ایران را بازسازی کردە است.

حمید صادقی مدیر فرهنگسرای کودک و آیندە گفتە است کە این کودکان مانند جنگجویان ٨ سال دفاع مقدس از امام رضا خداحافظی کردە و برای مکان‌‌های جنگ اعزام می‌شوند.

رژیم ایران کنوانسیون دفاع از حقوق کودکان را امضا کردە کە بر اساس این توافقنامە رژیم نمی‌تواند از کودکان برای جنگ بهرە ببرد و باید از آنان محافظت کند کە این قانون با انتقاد شدید نمایندە اصولگرای رژیم روبرو شد.

رژیم ایران سازمانی بە نام بسیج دانش آموزی دارد کە این نیز مستقیماً نقض حقوق کودکان است.