کوردستان میدیا

سایت مرکزی حزب دمکرات کوردستان ایران

مصطفی هجری با فراکسیون حزب دموکرات مسیحی در پارلمان آلمان دیدار نمود

20:28 - 11 مهر 1395

کوردستان میدیا: مصطفی هجری، دبیرکل حزب دمکرات کردستان ایران در پارلمان آلمان در دیدار با فراکسیون حزب دموکرات مسیحی آلمان اظهار داشت: ما راسان را درکردستان ایران اعلام نمودیم تا از این طریق بتوانیم از یک سو ملت کرد را از ظلم و اجحاف مصون بداریم و از سوی دیگر به رژیم ایران اعلام نماییم که ما بر خواسته‌های برحق خود پافشاری می‌نماییم و به هیچ عنوان از موضع خود عقب‌نشینی نخواهیم کرد.

روز چهارشنبه ٧ شهریور ١٣٩٥ خورشیدی، هیأت حزب دمکرات کردستان ایران متشکل از مصطفی هجری، دبیرکل حزب دمکرات کردستان ایران و هیوا بهرامی نماینده حزب دمکرات در آلمان، از پارلمان آمان دیدار نمود و از جانب مارتین پازیلت از اعضای پارلمان وابسته به فراکسیون پارت دموکرات مسیحی سی.دی.یو و از اعضای کمیسیون حقوق بشر در پارلمان آلمان، مورد استقبال قرار گرفتند.

در این دیدار، آقای پازیلت ضمن ابراز خرسندی از دیدار با هیأت حزب، اظهار داشت: این نخستین بار است که به طور مستقیم با یکی از احزاب کرد در کردستان ایران نشست و دیدار داشته‌ایم و این موضوع برای من بسیار مهم می‌باشد.

آقای پازیلت در ادامه تاریخ ملت کرد را مالامال از ظلم و زور ستمگران دانست و افزود: کشورهای اروپایی و برخی از سیاستمداران تاجرمسلک سهم عمده‌ای در ایجاد فضایی آکنده از ظلم و زور برای ملت کرد داشته‌اند. از همین رو، من و همفکرانم در فراکسیون حزب دمکرات مسیحی، هنگامی که بحث دادن اسلحه به اقلیم کردستان به میان آمد، علیرغم داشتن افکار ضد جنگ و خشونت، لازم دیدیم که اسلحه و مهمات به اقلیم کردستان داده شود تا بتوانند در برابر دشمنانشان از خود دفاع نمایند.

نامبرده همچنین آمادگی خود را برای دفاع از حقوق ملت کرد در کردستان ایران ابراز نموده و افزود: از خواست‌های برحق شما حمایت می‌نماییم.

پس از آن، مصطفی هجری، دبیر کل حزب دمکرات کردستان ایران ضمن ابراز تقدیر و خرسندی از فرصت برگزاری این نشست، دیدگاه حزب دمکرات را در مورد بعضی از مسائل مهم در کردستان، ایران و منطقه بیان داشت.

آقای هجری در ادامه ضمن تشریح برخی از مشکلات ملت کرد در کردستان ایران، اعلام نمود: علیرغم این که حزب دمکرات در ٣٧ سال گذشته همواره در پی یافتن راه‌حلی مسالمت‌آمیز برای حل مسأله‌ی کرد در کردستان ایران بوده و در این راه برزرگترین رهبر خود را از دست داده است، ولی صلح‌طلبی و مسالمت‌آمیز بودن در جوهره‌ی وجودی جمهوری اسلامی ایران وجود ندارد و این رژیم راه حل تمامی مشکلات را در اجبار و زور و سرکوب مخالفان خود می‌داند.

در این ارتباط، همچنین دبیر کل حزب دمکرات کردستان ایران اظهار داشت: ما راسان را در کردستان ایران اعلام نمودیم تا بتوانیم از یک سو ملت کرد را از ظلم و اجحاف مصون بداریم و از سوی دیگر به رژیم ایران اعلام نماییم که ما بر خواست‌های برحق خود پافشاری می‌نماییم و به هیچ عنوان از موضع خود عقب‌نشینی نخواهیم کرد.

آقای هجری در ادامه به نقش منفی و مخرب رژیم ایران در منطقه اشاره نمود و جمهوری اسلامی ایران را نیرویی دانست که منافع و بقای خود را در ایجاد ناامنی و جنگ و تفرقه‌انگیزی و بحران‌آفرینی در خاورمیانه می‌داند و از همین رو به عامل اصلی ایجاد تنش و بحران در منطقه تبدیل شده است.