کوردستان میدیا

سایت مرکزی حزب دمکرات کوردستان ایران

دبیرکل حزب دمکرات از وزارت خارجه آلمان دیدار نمود

16:49 - 13 مهر 1395

کوردستان میدیا: مصطفی هجری، دبیرکل حزب دمکرات کردستان ایران در ادامه‌ی دیدارهای دیپلماتیک خود در آلمان، با مقامات وزارت امور خارجه‌ی این کشور دیدار نمود.

دبیرکل حزب دمکرات روز جمعه ٩ مهرماه ١٣٩٥ خورشیدی به همراه هیوا بهرامی، نماینده‌ی حزب در آلمان ضمن بازدید از وزارت امور خارجه‌ی این کشور، با مقامات این وزارتخانه دیدار و گفتگو نمود.

در بدو ورود، مسئول بخش خاورمیانه‌ و همچنین مسئول میز ایران در وزارت امور خارجه‌ی آلمان از هیأت حزب دمکرات به گرمی استقبال نمودند.

در این دیدار، مسائل مهمی از قبیل مسأله‌ی کرد در کردستان ایران و اعلام مرحله‌ی نوین مبارزه (راسان) از سوی حزب دمکرات، پیامدهای برجام و تأثیرات آن بر اوضاع داخلی ایران و نقش رژیم ایران در تنش‌های خاورمیانه مورد بحث و گفتگو قرار گرفتند.

دبیرکل حزب دمکرات ضمن تشریح این موضوعات برای هیأت میزبان، بر این مسأله تأکید نمود که برجام تاکنون از لحاظ اقتصادی هیچ پیامد مثبتی برای مردم ایران و کردستان در پی نداشته است، لیکن با اطمینان می‌توان گفت سرمایه‌های آزادشده‌ای که از این طریق به دست رژیم می‌افتند، صرف مداخلات ویرانگرانه در امور داخلی کشورهایی همچون عراق، سوریه، لبنان و یمن می‌گردند.

آقای هجری در این رابطه افزودند: پس از توافق میان رژیم و غرب، دست رژیم جمهوری اسلامی برای سرکوب مردم ایران بازتر شده و اعدام، سرکوب و پیگرد فعالان سیاسی و دگراندیشان در سایه‌ی دولت به اصطلاح میانه‌رو روحانی افزایش یافته است و در کردستان نیز در مقایسه سایر مناطق ایران، ظلم و سرکوب علیه آزادیخواهان با شدت بیشتری ادامه دارد.

دبیرکل حزب دمکرات در رابطه با راسان کردستان ایران و رویارویی نیروی پیشمرگه با سپاه اشغالگر پاسداران اظهار داشت: جمهوری اسلامی بیست سال فرصت داشت که مسأله‌ی کرد را از راه مسالمت‌آمیز و دیالوگ حل و فصل نماید. گرچه بخشی از دلایل توقف مبارزات مسلحانه از سوی ما، مراعات وضعیت اقلیم کردستان بود، لیکن در حقیقت تمامی تلاش خود را به کار بردیم تا مسأله‌ی کرد در ایران را به ساحل امنی هدایت کنیم، لیکن حقیقت آن است که جمهوری اسلامی ایران اساساً هیچ اعتقادی به حقوق ملت کرد و سایر ملیت‌های تحت ستم ایران ندارد، از همین رو معتقدیم که بایستی فشارهایمان را بر رژیم افزایش دهیم، لذا تصمیم ما مبنی بر حضور پیشمرگه‌ها در عمق کردستان ایران پس از بررسی و مطالعه‌ی دقیق اوضاع از سوی رهبری حزب اتخاذ گردید و اکنون به صورت بسیار جدی در حال گسترش این حضور هستیم.

سپس آقای اشنایدر مسئول بخش خاورمیانه‌ی وزارت امور خارجه‌ی آلمان ضمن ابراز خرسندی از دیدار با هیأت حزب، اظهار داشت: ارزیابی‌های حزب دمکرات از مسائل خاورمیانه بسیار واقع‌بینانه بوده و همگان نقش به منفی ایران در منطقه معترف و واقف هستند، درست است که مسأله‌ی اتمی میان ایران و غرب حل و فصل شده، لیکن اختلافات بارز دیگری با ایران وجود دارد که تا هنگامی که تغییر مثبتی در این رژیم ایجاد نشود، این اختلافات به قوت خود باقی خواهند ماند.

نامبرده همچنین افزود : ما امیدواریم اختلافات شما با رژیم ایران و به طور کلی تمامی مشکلات و اختلافات منطقه بدون جنگ و خونریزی حل و فصل شوند، لیکن اوضاع منطقه بیانگر واقعیتی غیر از این است.