کوردستان میدیا

سایت مرکزی حزب دمکرات کوردستان ایران

مصطفی هجری: آغاز مرحله‌ی نوین مبارزات حزب دمکرات بنا به تحلیل رهبری حزب و خواست مردم کردستان بوده است

15:22 - 28 مهر 1395

کوردستان میدیا: مصطفی هجری، دبیر کل حزب دمکرات کردستان ایران طی سخنانی در پارلمان اروپا، آغاز مرحله‌ی نوین مبارزات حزب دمکرات را ناشی از تحلیل رهبری حزب و خواست مردم کردستان توصیف نمود.

روز دوشنبه، ٢٦ مهرماه ١٣٩٥ خورشیدی، هیأت حزب دمکرات کردستان ایران به سرپرستی مصطفی هجری، دبیرکل حزب در کنفرانس فراکسیون سوسیال دمکرات‌های پارلمان اروپا و پروگرسیو آلیانس شرکت نمود.

در جریان این کنفرانس، مصطفی هجری، دبیرکل حزب دمکرات سخنان مهمی به زبان انگلیسی در رابطه با اوضاع ملت کرد در کردستان ایران ایراد نمود.

در آغاز و پس از نشست کمیته‌ی برگزاری کنفرانس، پانل نخست با سخنرانی مقامات احزاب خاورمیانه و شمال آفریقا از جمله دبیرکل حزب دمکرات کردستان ایران آغاز به کار نمود.

پانل نخست کنفرانس به بررسی اوضاع سیاسی کنونی خاورمیانه اختصاص یاقته بود که طی آن، این مقامات و شخصیت‌های سیاسی به ایراد سخن پرداختند:

ـ مصطفی هجری، دبیرکل حزب دمکرات کردستان ایران.
ـ مصطفی برغوتی، دبیرکل اینسیاتیو ملی فلسطین.
ـ سعدی احمد پیره، عضو دفتر سیاسی اتحادیه‌ی میهنی کردستان.
ـ دکتر نبیل شطاح، نماینده‌ی حکومت فلسطین و جنبش فتح.
ـ مصطفی بن جعفر، دبیرکل حزب اتا کاتول تونس.
ـ حوشیر اوزوی، معاون رئیس مشترک حزب دمکراتیک خلق‌ها (HDP) و عضو پارلمان ترکیه.
ـ خانم کتی پری، عضو پارلمان اروپا.
ـ جیاکومو فیلیبک، معاون دبیرکل گروه احزاب سیاسی اروپا.

در این پانل، اوضاع خاورمیانه از دید سخنرانان مورد بحث و بررسی قرار گرفت. مصطفی هجری، دبیرکل حزب دمکرات کردستان ایران نیز به عنوان نخستین سخنران پانل، سخنانی به زبان انگلیسی ایراد نمود و در ابتدای سخنان خویش ضمن اشاره به مبانی فکری و ایدئولوژیک رژیم جمهوری اسلامی طی مدت ٣٧ زمامداری‌اش، صدور انقلاب به کشورهای منطقه و جهان را از مبانی عمده‌ی سیاست رژیم برشمرد.

ایشان همچنین ضمن بحث از نقش منفی و آشوبگرانه‌ی رژیم جهت بر هم زدن ثبات و امنیت منطقه، اظهار داشت، رژیم در داخل کشور نیز حقوق و آزادی‌های ملیت‌های ایران را سلب نموده و به طرزی سیستماتیک، ستم و دیکتاتوری را در تمامی زوایا و عرصه‌‌ها بر سرتاسر کشور حکمفرما نموده است.

دبیرکل حزب دمکرات همچنین افزودند: از همین رو، از دید ما و با عنایت به تجربه‌ی ٣٧ ساله‌ی مبارزاتمان علیه این رژیم، حقوق و مطالباتمان تنها از دو راه برآورده خواهند شد:

نخست: سرنگونی و نابودی این رژیم و برقراری یک حکومت دمکراتیک با مشارکت تمامی ملیت‌های ایران.

دوم: تمامی آزادیخواهان ایران به ویژه ملیت‌های تحت ستم در جریان یک مبارزه‌ی گسترده، نیرو و توان خویش را گرد هم آورده و حاکمیت این رژیم را با تهدید جدی مواجه سازند.

دبیرکل حزب در ادامه‌ی سخنان خویش، ضمن ارائه‌ی ارزیابی موشکافانه‌ای از اوضاع ملت کرد در کردستان ایران، به شفاف‌سازی تحلیل حزب دمکرات از مسائل منطقه و اوضاع داخلی کردستان ایران پرداخت که حزب را به این نتیجه رساند که با حمایت و پشتیبانی مردم کردستان، مرحله‌ی نوینی از مبارزات خویش را آغاز نموده و نیروهای پیشمرگه‌ی حزب در سطح وسیعی جهت برقراری ارتباط سیاسی و تشکیلاتی مستقیم با توده‌های مردم و افشای سیاست‌های رژیم به داخل کردستان ایران اعزام شوند.

آقای هجری در راستای همین محور، به تشریح اهداف جنبش نوین تحت رهبری حزب دمکرات موسوم به راسان جهت اطلاع حاضران در کنفرانس پرداخت.

پانل دوم با همکاری نمایندگان احزاب سیاسی در پارلمان اروپا برگزار شد و تعدادی از پارلمانترهای عضو احزاب سیاسی مختلف اروپایی در این زمینه به بررسی نحوه‌ی همکاری و هماهنگی بیشتر پارلمانترهای عضو احزاب سیاسی پرداختند.

پانل سوم در رابطه با نحوه‌ی سازماندهی کمپین انتخاباتی و تبلیغاتی برگزار شد و طی آن، چندین کارشناس سیاسی و مقامات احزاب سیاسی به ایراد سخن پرداختند.

پانل چهارم نیز به مسأله‌ی اقتصاد و چگونگی یافتن راهی به سوی جهانی سالمتر و عادلانه‌تر اختصاص یافته بود. در این پانل مقاماتی از احزاب سیاسی هندوستان، گینه، اکوادور، سوئد و آلمان به ایراد سخنرانی پرداختند.

هیأت حزب دمکرات در حاشیه‌ی فعالیت‌های کنفرانس با شماری از مقامات و هیأت‌های احزاب حاضر در کنفرانس دیدار و گفتگو نموده و اوضاع و تحولات کردستان ایران را برای آنان تشریح نمود.