کوردستان میدیا

سایت مرکزی حزب دمکرات کوردستان ایران

دبیرکل حزب دمکرات با سه عضو پارلمان اروپا دیدار نمود

13:45 - 29 مهر 1395

کوردستان میدیا: مصطفی هجری، دبیرکل حزب دمکرات کردستان ایران در ادامه‌ی دیدارهای دیپلماتیک خود در بلژیک، با سه عضو پارلمان اروپا دیدار نمود و در رابطه با راسان کردستان ایران و همچنین نقش منفی و مداخلات رژیم ایران در امور کشورهای منطقه و همچنین افزایش فشار و خشونت در داخل ایران پس از توافق کشورهای عضو گروه ١+٥ با ایران در رابطه با برنامه‌ی اتمی رژیم ایران، مواضع و سیاست‌های حزب دمکرات را برای آنان تشریح نمود.

روز دوشنبه ٢٦ مهرماه ١٣٩٥ خورشیدی هیأتی از حزب دمکرات کردستان ایران به سرپرستی مصطفی هجری، دبیرکل حزب از مقر پارلمان اروپا در بروکسل دیدار نمود و با سه عضو این پارلمان به دیدار و گفتگو پرداخت.

هیأت حزب دمکرات ابتدا با جارومیر ایستتینا عضو پارلمان اروپا از فراکسیون اروپا و نایب رئیس کمیته‌ی امنیتی و دفاعی پارلمان اروپا دیدار نمود.

در این دیدار، دبیرکل حزب دمکرات کردستان ایران ضمن اشاره‌ی مختصری به تاریخچه‌ی مبارزات آزادیخواهانه‌ی ملت کرد در کردستان ایران، به تشریح مبارزات حزب دمکرات در راه تأمین حقوق دمکراتیک ملت کرد پرداخت.

آقای هجری همچنین مبانی سیاسی رفتار رژیم جمهوری اسلامی ایران در قبال ملیت‌های ایران و انکار کلیه‌ی حقوق آنان از سوی رژیم را مورد اشاره قرار داد. دبیرکل حزب در ادامه اظهار داشت: دو راه برای ملت کرد در ایران باقی مانده است، یا باید مطیع و تسلیم خواست‌های رژیم شده و از مطالبه‌ی تمامی حقوق خود دست بردارند یا اینکه مبارزه علیه رژیم را جدیتر و گسترده‌تر نماییم که حزب دمکرات راه دوم را برگزیده است. در این رابطه، دبیرکل حزب دمکرات در این دیدار به تشریح علل و عوامل آغاز مرحله‌ی نوین مبارزات حزب دمکرات تحت عنوان راسان پرداخت.

هیأت حزب دمکرات کردستان ایران در ادامه‌ی دیدارهای خود از پارلمان اروپا، با تونی کیلئام عضو این پارلمان از فراکسیون احزاب خلق اروپا و عضو کمیته‌ی امور خارجی اتحادیه‌ی اروپا و کمیته‌ی امور امنیتی و دفاعی پارلمان دیدار و گفتگو نمود. نامبرده از دوستان و دلسوزان ملت کرد است.

در این دیدار، آقای مصطفی هجری به ایراد سخنانی در رابطه با اوضاع سیاسی و امنیتی کردستان ایران و جوانب مختلف راسان کردستان ایران پرداخت. ایشان همچنین به بحث از این مسأله پرداخت که مواضع برخی از کشورهای اروپایی در روابطشان با رژیم ایران، مغایر با واقعیت و ماهیت حقیقی این رژیم است.

آقای هجری همچنین افزودند: برخی از پارلمانترهای اروپایی می‌خواهند به زودی پیش‌نویسی در رابطه با وضعیت کلی رژیم به رأی بگذارند که طی آن چنین نشان داده می‌شود که سیاست‌های رژیم در زمینه‌ی اقتصاد و حقوق بشر تغییر کرده است.

دبیرکل حزب در این دیدار تأکید نمود که اگر به دلیل پافشاری این عده از اعضای پارلمان اروپا، پیش‌نویس مزبور به تصویب برسد، این یک ضعف برای پارلمان اروپا به شمار می‌رود و با انتقاد و نارضایتی آزادیخواهان ایران به ویژه ملیت‌های ایران مواجه خواهد شد، زیرا محتوای این پیش‌نویس مغایر با تمامی واقعیت‌های جامعه‌ی ایران است.

در این دیدار، تونی کیلئام نگرانی خود را در رابطه با چشمپوشی برخی از اعضای پارلمان اروپا از سیاست‌های مخاطره‌آمیز رژیم ایران ابراز نموده و افزود: در گذشته همواره بر لزوم استقرار حق و عدالت در ایران برای تمامی گروه‌ها و افشای واقعیت‌های سیاست جمهوری اسلامی ایران در داخل و خارج از کشور تأکید نموده و در آینده نیز همین موضع را اتخاذ خواهم نمود.

در همان روز، هیأت حزب دمکرات کردستان ایران به سرپرستی مصطفی هجری، دبیرکل حزب با لارس آداکتوسون عضو پارلمان اروپا و عضو کمیته‌ی امور خارجی اتحادیه‌ی اروپا و عضو کمیته‌ی حقوق بشر پارلمان مزبور دیدار و گفتگو نمود.

در این دیدار، مداخلات رژیم ایران در منطقه و نقش این رژیم در ایجاد بی‌ثباتی در کشورهای دیگر مورد بحث و بررسی قرار گرفت. سپس وضعیت کنونی کردستان ایران و مبارزات حزب دمکرات در این بخش از کردستان به تفصیل مورد بحث قرار گرفت.

در این رابطه، آقای مصطفی هجری، اظهار داشت: جمهوری اسلامی ایران در تمامی زمینه‌ها می‌کوشد در کشورهای پیرامون خود ناامنی و آشوب ایجاد کند و به بی‌ثباتی سیاسی و امنیتی در این کشورها دامن بزند.

اقدامات رژیم ایران در سوریه، عراق و یمن بیانگر این واقعیت‌هاست.

فرقه‌گرایی جمهوری اسلامی در منطقه باعث شده است که کشورهای سنی‌مذهب منطقه‌ی خاورمیانه در مقابل جمهوری اسلامی بایستند.

لاش آداکتوسون ابهامات و سؤالات خود در رابطه با مبارزات حزب دمکرات کردستان ایران را از هیأت حزب جویا شده و دبیرکل حزب توضیحات مفصلی در پاسخ به این پارلمانتر اروپایی ارائه نمود.