کوردستان میدیا

سایت مرکزی حزب دمکرات کوردستان ایران

دبیر کل حزب دمکرات با دبیرکل UNPO دیدار نمود

14:50 - 1 آبان 1395

کوردستان میدیا: در ادامه‌ی دیدارهای دیپلماتیک دبیرکل حزب دمکرات در کشور بلژیک، آقای مصطفی هجری در رأس هیأتی با دبیرکل UNPO دیدار و گفتگو نمود.

روز پنجشنبه، ٢٩ مهرماه ١٣٩٥ در شهر بروکسل پایتخت بلژیک، هیأتی از حزب دمکرات کردستان ایران به سرپرستی مصطفی هجری، دبیرکل حزب، در دیدار با مارینو بوسداچی، دبیرکل UNPO اوضاع سیاسی و امنیتی کردستان ایران، زمینه‌های فکری و عملی راسان و چگونگی همکاری و هماهنگی بیشتر میان ملیت‌های تحت ستم ایران را مورد بحث و بررسی قرار داد.

در این رابطه، آقای بوسداچی خواستار آن شد که حزب دمکرات در تمامی زمینه‌ها با دیگر ملل تحت ستم ایران همکاری کند تا آنان نیز بتوانند تأثیرگذاری بیشتری بر تحولات داخلی ایران داشته باشند.

آقای بوسداچی همچنین افزودند: مبارزات ملت کرد و حزب دمکرات الگوی مناسبی برای سایر ملیت‌های ایران است و به همین دلیل ضروری است که حزب دمکرات به هر شکل ممکن با آنان همکاری نماید تا بتوانند تأثیرگذاری لازم را بر مناطق خویش و تحولات سراسر ایران داشته باشند.

آقای هجری نیز ضمن تقدیر از تلاش‌های UNPO، بر این واقعیت تأکید نمود که حزب دمکرات تا آنجا که در توان داشته، با سایر ملیت‌های ایران همکاری نموده و این ملیت‌ها نیز از طریق کنگره‌ی ملیت‌های ایران فدرال، با یکدیگر همکاری می‌کنند و این همکاری و هماهنگی در آینده نیز تداوم خواهد یافت.

اقای هجری همچنین از جانب حزب دمکرات، اظهار امیدواری نمود که راسان کردستان ایران بتواند تأثیر مثبتی بر دیگر مناطق ایران گذاشته و تمامی ملیت‌های ایران با مبارزات مشترک و دوشادوش یکدیگر به تقویت مبارزه جهت تحقق خواست‌ها و حقوق خود بپردازند.