کوردستان میدیا

سایت مرکزی حزب دمکرات کوردستان ایران

بیانیه‌ی شورای نظامی حزب دمکرات کردستان ایران درباره‌ی شهادت یکی از پیشمرگه‌های حزب

22:48 - 5 آبان 1395

کوردستان میدیا: شورای نظامی حزب دمکرات کردستان ایران درباره‌ی شهادت یکی از پیشمرگه‌های حزب به نام رسول محمدزاده در جبهه‌های آزادسازی موصل، بیانیه‌ای منتشر نمود.

متن این بیانیه به شرح زیر است:

با آغاز عملیات آزادسازی موصل و به منظور یاری رساندن به پیشمرگه‌های اقلیم کردستان، تیمی از پیشمرگه‌های حزب دمکرات کردستان ایران که متخصص در امر خنثی‌سازی مین و پاکسازی میدان‌های مین بودند، به منطقه‌ی موصل اعزام شد. تیم مزبور در مدت این چند روز به طرز چشمگیری بخشی از مناطق آلوده به مین را پاکسازی نمود.

در جریان انجام این مسئولیت، متأسفانه روز چهارشنبه، ٥ آبان‌ماه ١٣٩٥ خورشیدی (٢٠١٦/١٠/٢٦ میلادی) یکی از اعضای تیم به نام رسول محمدزاده، مسئول آموزشکده‌ی کمیسیون آموزش حزب، در هنگام خنثی‌سازی مین بر اثر انفجار مین به شهادت رسید.

شهید رسول محمدزاده، فرزند محمود در سال ١٣٥٦ خورشیدی در روستای سیف‌آوای منطقه‌ی سقز دیده به جهان گشود و در سال ١٣٧٩ خورشیدی به صف پیشمرگه‌های حزب دمکرات کردستان ایران پیوست. در سال ١٣٨٩ موفق به دریافت درجه‌‎ی کادر گردید و یک دوره نیز به عنوان مشاور کمیته‌ی مرکزی حزب دمکرات کردستان ایران انتخاب گردید.

شهید رسول محمدزاده دارای مدرک کارشناسی تاریخ کرد از دانشگاه صلاح‌الدین اربیل بود. این شهید والامقام، کادری خوشنام، فعال و شیفته‌ی کار و تلاش و مبارزه و ارتقای سطح دانش و معلومات خویش بود، به گونه‌ای که هم دوره‌ی مقدماتی پیشمرگه و هم دوره‌ی کادر سیاسی را با رتبه‌ی نخست به پایان رسانده بود.

شهید رسول محمدزاده، ایمان راسخی به آرمان‌های ملت کرد و حزب دمکرات کردستان ایران داشت و در روند کار و فعالیت خویش همواره به اصول و دیسیپلین حزبی پایبند بود، شخصیتی بی‌آلایش، دلسوز، خوشرو، موقر و مورد اعتماد و علاقه‌ی مردم و همسنگرانش بود، ایشان به عنوان مسئول آموزشکده‌ی کمیسیون آموزش حزب، نقش چشمگیری در آموزش و تعلیم داوطلبان دوره‌های آموزشی پیشمرگه ایفا نمود.

شهادت و از دست دادن این کادر ارزشمند و کارآمد، ضایعه‌ی سنگینی برای حزب دمکرات کردستان ایران بود. لازم به ذکر است که شهید رسول، دومین شهید خانواده‌اش به شمار می‌آید.

به نام شورای نظامی حزب دمکرات کردستان ایران، به مناسبت شهادت رفیق گرامیمان کاک رسول محمدزاده، ضمن اینکه خود را در غم شهادتش داغدار و اندوه‌بار می‌دانیم، همدردی خود را با خانواده‌ی گرامی شهید رسول و تمامی بستگان، دوستان و آشنایان ایشان ابراز می‌نماییم و با روان پاکش پیمان می‌بندیم که تا تحقق اهداف و آرمان‌هایش راهش را ادامه دهیم.

روحش شاد و یادش در دل‌هایمان همواره زنده خواهد ماند

حزب دمکرات کردستان ایران
شورای نظامی

٥ آبان‌ماه ١٣٩٥ خورشیدی
٢٦ اکتبر ٢٠١٦ میلادی