کوردستان میدیا

سایت مرکزی حزب دمکرات کوردستان ایران

کتاب \"انسانی ایستاده\" به قلم دکتر فردریک تیسو، رونمایی شد

21:35 - 12 آبان 1395

کوردستان میدیا: کتاب انسانی ایستاده به قلم دکتر فردریک تیسو، از دوستان نزدیک دکتر قاسملو در شهر سلیمانیه رونمایی شد.

روز یکشنبه ٩ آبان‌ماه ١٣٩٥ خورشیدی هیأتی از کمیسیون تبلیغات و اطلاع‌رسانی حزب دمکرات کردستان ایران، در مراسم رونمایی از کتاب جدید دکتر فردریک تیسو دوست نزدیک شهید دکتر قاسملو، در کانون انتشاراتی غزلنوس در شهر سلیمانیه شرکت نمود.

در این مراسم، هیأتی از دفتر نمایندگی حزب دمکرات کردستان ایران در شهر سلیمانیه، به سرپرستی طاهر محمودی، مسئول دفتر مزبور و عضو کمیته‌ی مرکزی حزب دمکرات شرکت نمود.

در این مراسم، آقای طاهر محمودی، سه جلد کتاب را که درباره‌ی دیدگاه‌ها و نوشته‌های دکتر قاسملو نگاشته شده یا به زبان‌های دیگر ترجمه شده‌اند، به دکتر تیسو تقدیم نمود.

دکتر فردریک تیسو با حضور نویسندگان، اعضای کانون انتشاراتی غزلنوس و شماری از مترجمان کرد از کتاب انسانی ایستاده رونمایی نمود.

در ابتدای این مراسم، دکتر تیسو ضمن ابراز خرسندی از حضور در کردستان و در میان دوستان دیرین خویش، ابراز امیدواری نمود که بتواند همواره در میان این دوستان بوده و به ملت کرد خدمت نماید. ایشان همچنین افزودند، این کتاب را به دکتر قاسملو و دکتر شرفکندی تقدیم می‌کنم که بزرگوارترین دوستان و استادان من بودند.

ایشان در ادامه اظهار داشت، بسیار علاقمند بودم که این کتاب و بسیاری از نوشته‌های دیگر را در کردستان ایران چاپ و منتشر نمایم، لیکن اوضاع سیاسی ایران و رژیم ایران این فرصت را از همگان سلب نموده‌ و این رژیم به سرکوب مردم می‌پردازد.

دکتر تیسو همچنین وضعیت کنونی را بهترین فرصت برای استقلال کردستان دانسته و افزودند نباید این فرصت را از دست بدهیم، زیرا اغلب کشورهای عربی و غربی از استقلال کردستان حمایت می‌کنند و می‌دانند که ملت کرد، دوستدار راستین آزادی و دمکراسی است.

ایشان همچنین اظهار داشت، بحث من تنها یک دولت کردستان نیست، بلکه ملت کرد را سزاوار آن می‌دانم که در هر یک از بخش‌های کردستان از دولت خویش برخوردار بوده و آن را اداره نماید.

دکتر فردریک تیسو در پایان، یک بار دیگر مراتب خرسندی و شعف خویش را از حضور در کردستان و در میان ملت کرد ابراز نمود.