کوردستان میدیا

سایت مرکزی حزب دمکرات کوردستان ایران

حسن شرفی: ما ملزم بە اجرای هیچ مفادی از توافق‌هایی نیستیم که بر اثر فشار جمهوری اسلامی بر اقلیم کردستان وارد می‌شود

20:54 - 13 آبان 1395

کوردستان میدیا: جانشین دبیرکل حزب دمکرات کردستان ایران طی گفتگویی با تلویزیون فارسی بی‌بی‌سی اعلام کرد، فشار بر اقلیم کردستان به دلیل مسئلە حضور نیروهای کرد ایرانی در عمق خاک ایران، یک بهانه است، جمهوری اسلامی همیشە بر اقلیم کردستان فشار آوردە است.

حسن شرفی، جانشین دبیرکل حزب دمکرات کردستان ایران در ادامه گفتگو خود با تلویزیون بی‌بی‌سی تأکید کرده است: ما در نشست با هیأت اقلیم کردستان صراحتاً عنوان نمودیم که ملزم به اجرای هیچ مفادی از هیچ توافقنامه‌ای نیستیم که بین دو طرف به مبارزه گروه‌های اپوزیسیون به ویژه اپوزیسیون کرد ایرانی پایان دهد.

وی در مورد تلاش‌های احزاب اقلیم کردستان برای از سرگیری مذاکره حزب متبوعش با رژیم ایران گفت: ما دیالوگ و مذاکره بر سر حل مسائل کردستان ایران و خواست‌های مردم کردستان مناسب‌ترین شکل حل قضایا می‌دانیم ولی در رابطه با مذاکره با جمهوری اسلامی ایران ما نمی‌دانیم سر چە مذاکره کنیم، ما خواهان رعایت حقوق بشر هستیم، ما خواهان دمکراسی هستیم، خواهان حقوق ملی کرد هستیم، خواهان آزادی زن و مرد در جامعه و خانواده هستیم که جمهوری اسلامی بر حسب بە ایدئولوژی مذهبی‎اش بە هیچ کدام از اینها باورمند نیست.

شرفی افزود: ما از مذاکره با جمهوری اسلامی تجربه تلخی داریم و آن اینکه دکتر قاسملو دبیرکل حزب دمکرات بە بهانە مذاکره بە پشت میز مذاکره کشیدە شد و در آنجا بوسیلە دیپلمات تروریست‌های جمهوری اسلامی در وین ترور شد.

جانشین دبیرکل حزب دمکرات در پایان اظهار داشت: ما مذاکره با رژیمی کە بە خواست‌های ما هیچ اعتقادی ندارد، بی‌فایده می‌دانیم.

در برنامه و اساسنامه حزب دمکرات کردستان ایران آمده است: حزب دمکرات کردستان ایران در کلیه‌ی سطوح و به طور کلی در رابطه با مسئله‌ی برحق کرد، به صلح و دیالوگ سازنده معتقد است و همیشه خود را پایبند به آن پرنسیپ‌های متمدنانه می‌داند، اما طی ٣٧ سال گذشته رژیم ایران از مذاکره برای تقویت نیروهای سرکوبگر خود در کردستان و ترور رهبران کرد استفاده نموده است.

با آغاز مبارزات نوین حزب دمکرات کردستان ایران، رژیم ایران با فشار بر اقلیم کردستان خواست که این مبارزات را متوقف کند، اما تاکنون موفق نبوده است.

حزب دمکرات کردستان ایران هرگونه درخواست برای توقف راسان را به شدت رد و بر استمرار این دوره از مبارزات نوین تأکید کرده است.

مقامات رژیم ایران و فرماندهان سپاه پاسداران چندین بار حزب دمکرات را تهدید کرده‌اند که در صورت ادامه مبارزه، به مقرات این حزب در خاک کردستان عراق حمله خواهند کرد.

چند روز قبل نیز، تروریست پاسدار سلامی، جانشین فرمانده کل سپاه پاسداران طی نشستی در ارومیه مبارزان کرد کردستان ایران را تهدید به ترور نمود و اعلام کردند: برای تعقیب مبارزان کرد هیچ خط قرمزی را نمی‌شناسند و در هرکجای دنیا باشند، آنان را ترور خواهند کرد.