کوردستان میدیا

سایت مرکزی حزب دمکرات کوردستان ایران

کتاب \"انسانی ایستاده\" اثر فردریک تیسو در اربیل رونمایی شد

17:13 - 14 آبان 1395

کوردستان میدیا: کتاب انسانی ایستاده اثر دکتر فردریک تیسو از دوستان نزدیک ملت کرد و حزب دمکرات کردستان ایران طی مراسمی در اربیل، پایتخت اقلیم کردستان رونمایی گردید.

روز پنج‌شنبه سیزدهم آبان‌ماه، انیستیتوی فرانسه در اربیل مراسمی را برای رونمایی اثر دکتر فردریک تیسو، پزشک و دیپلمات فرانسوی و از دوستان نزدیک دکتر قاسملو با حضور سرکنسول فرانسه و شماری از شخصیت‌های سیاسی و ادبی برگزار کرد.

در این مراسم، هیأتی از حزب دمکرات کردستان ایران به سرپرستی محمدصالح قادری، مسئول دفتر نمایندگی حزب در اربیل شرکت نمود.

محمدصالح قادری در این مراسم، مراتب احترام و تبریک مصطفی هجری، دبیرکل حزب دمکرات کردستان ایران را به دکتر فردریک تیسو و سرکنسول فرانسه در اربیل رساند.

همچنین در این مراسم، مسئول نمایندگی حزب دمکرات در اربیل در دیدار با سرکنسول فرانسه بر تداوم روابط و همکاری بایکدیگر تأکید نمود.

در این مراسم، دکتر تیسو طی سخنانی به چگونگی آشنایی با ملت کرد و فعالیت‌های خود در چند دهه اخیر پرداخت و این کتاب را به دکتر قاسملو و دکتر شرفکندی تقدیم کرد.

وی گفت: در دوران پزشکی، پیشمرگه و دیپلماسی همیشه سعی داشتم که روابط ملت فرانسه با ملت کرد تحکیم بخشم.

دکتر تیسو افزود: کسانی که دکتر قاسملو را می‌شناسند، درمی‌یابند که وی چه شخصیت فرزانه‌ای بوده است که همه‌ی آشنایی و اشتیاق من به ملت کرد حاصل آشنایی با دکتر قاسملو و پیشمرگه‌های حزب دمکرات کردستان ایران بوده است.

وی در پایان سخنان خود بر همبستگی و اتحاد نیروهای کرد تأکید و اعلام نمود تا کردها همت و اراده از خود نشان ندهند، حتی دوستان نزدیک ملت کرد که فرانسه یکی از آنان است، نمی‌تواند اقدامی را انجام دهد.

border=0
کتاب انسانی ایستاده اثر فردریک تیسو در اربیل رونمایی شد