کوردستان میدیا

سایت مرکزی حزب دمکرات کوردستان ایران

هراس از راسان، رحیم صفوی را هم به هذیان انداخت

17:25 - 17 آبان 1395

کوردستان میدیا: مشاور ارشد نظامی خامنه‌ای در اظهاراتی مداخله‌جویانه و توهم‌آمیز، نسبت به آنچه که ارسال سلاح به عناصر ضد انقلاب توسط کنسولگری سعودی‌ها در شمال عراق نامید، به مسعود بارزانی، رئیس اقلیم کردستان هشدار داد.

به گزارش خبرگزاری حکومتی فارس، سرلشکر پاسدار یحیی رحیم صفوی دستیار و مشاور ارشد نظامی خامنه‌ای در نشست خبری همایش بین‌المللی بحران‌های ژئوپولیتیکی جهان اسلام که صبح روز دوشنبه ١٧ آبان‌ماه برگزار شد، با تاکید بر اینکه سیاست‌های راهبردی رژیم ایران در مسایل منطقه‌ای و جهانی تأثیرگذار است، مدعی شد: منشأ خارجی بحران‌های منطقه، سیاست‌های آمریکا و صهیونیست‌ها و انگلیسی‌ها و برخی اعراب به خصوص سعودی‌ها هستند.

صفوی همچنین رژیم ایران را مخالف استقلال کردستان از عراق، تجزیه‌ی افغانستان و سقوط دولت عراق و رژیم سوریه دانست.

این پاسدار وحشت‌زده با تأکید بر اینکه در اقلیم کردستان عراق روابط ایران با طالبانی خوب است، اما با بارزانی‌ها چنین نیست، هراس خود را از تحقق استقلال کردستان پنهان ننمود و تصریح کرد: ما نگران هستیم اقلیم کردستان واگرایی نسبت به دولت مرکزی عراق پیدا کند، زیرا توافقاتی با صهیونیست‌ها دارند.

صفوی در اظهاراتی توهم‌آمیز ضمن اظهار وحشت و هراس شدید خود از راسان حزب دمکرات کردستان ایران، مدعی شد: بارزانی‌ها اجازه می‌دهند در شمال عراق کنسولگری سعودی‌ها به ضد انقلاب ایرانی سلاح دهد و ما در این خصوص هشدار می‌دهیم.

وی در ادامه با تکرار ادعاهای مضحک و شوینیستی سران رژیم ایران مدعی شد: کردهای عراق آریایی هستند و ریشه‌شان ایرانی است و به ایران علاقه دارند، اما بدانند اگر وارد این بازی سیاسی شوند، معلوم نیست دیگر ایران کمک‌شان کند.