کوردستان میدیا

سایت مرکزی حزب دمکرات کوردستان ایران

پرونده اتمی ایران در واشنگتن به جریان خواهد افتاد

17:34 - 14 آذر 1395

کوردستان میدیا: دولت جدید ایالت متحده آمریکا سرگرم بررسی مجدد پرونده اتمی رژیم اسلامی ایران است.

روزنامه‌های معتبر بین‌المللی گزارش دادند که توافق اتمی گروه ١+٥ و ایران لغو نخواهد شد اما در رابطه با عملکرد حکومت ایران سختگیرتر خواهند شد.

در این همین رابطه، کریستین ساینس مانیتور در گزارشی نوشته؛ تمدید ١٠ ساله‌ی تحریم‌ها علیه ایران در کنگره آمریکا نشانه در دستور کار بودن برنامه اتمی این کشور می‌باشد.

سیاست پنهانکارانه پیشین این رژیم در برنامه اتمی و هم در عملکرد کنونی آن برای ساخت موشک‌های بالستیک از دلایل توجه دولت آمریکا به موضوع ایران به شمار می‌روند.

این روزنامه‌ی چاپ آمریکا پیش‌بینی می‌کند که توافق اتمی با ایران لغو نخواهد شد اما اقدام‌های تلافی‌جویانه ایران ممکن است کار را برای ادامه اجرای توافق اتمی این کشور با قدرت‌های جهانی دشوار سازد و در نهایت به مرگ این توافق بیانجامد.

در همین زمینه، روز جمعه گذشته، روزنامه‌ی روزنامه فایننشال تایمز گزارش داد که گروه منصوب دونالد ترامپ برای انتقال قدرت در این کشور درصدد راهی برای تحریم ایران به نحوی است که با توافق هسته‌ای منافاتی نداشته باشد.

این نشریه چاپ بریتانیا، برنامه موشکی ایران و نقض حقوق‌بشر را از موارد تحریم احتمالی می‌داند.

دیروز فرمانده ستاد مشترک ارتش آمریکا در همایشی از تقویت بنیه‌ی نظامی کشورش برای مقابله با تهدید بالقوه چین، کره‌ی شمالی، ایران و روسیه خبر داد.

دونالد ترامپ رئیس جمهور منتخب آمریکا در زمان تبلیغات انتخاباتی، رژیم اسلامی ایران را تهدیدی بزرگ برای منافع آمریکا قلمداد کرد و توافق موسوم به برجام را نیز بدترین توافق تاریخ آمریکا خواند.