کوردستان میدیا

سایت مرکزی حزب دمکرات کوردستان ایران

مصطفی هجری: اقلیم کردستان باید قبل از اعلام استقلال به مشکلات سیاسی خود پایان دهد

16:02 - 27 آذر 1395

کوردستان میدیا: دبیرکل حزب دمکرات کردستان ایران طی کنفرانسی تحت عنوان استقلال کردستان در آینده، مواجه شدن و فرصت‌ها در دانشگاه آمریکایی کردستان – دهوک، سخنانی را پیرامون مسئله استقلال کردستان ایراد نمود.

به گزارش رسیده به وب‌سایت کوردستان میدیا، دانشگاه آمریکایی کردستان – دهوک، کنفرانس دو روزه‌ای در رابطه با مسئله استقلال کردستان برگزار و طی پانل‌هایی، شخصیت‌ها و پژوهشگران سیاسی و مسئولان اقلیم کردستان در این رابطه به ایراد سخنرانی پرداختند.

روز جمعه بیست و ششم آذرماه، مصطفی هجری، دبیرکل حزب دمکرات کردستان ایران در یکی از پانل‌های مذکور، دیدگاه خود را در رابطه با استقلال کردستان بیان داشت.

دبیرکل حزب دمکرات کردستان ایران ابتدا ضمن تبریک روز پیشمرگه و پرچم کردستان، طی سخنانی به تاریخچه این روز اشاره کرد و پیشمرگه و پرچم کردستان را دو سمبل ملی قلمداد نمود.

وی افزود: پس از شکل‌گیری روابط دولت‌ها با حکومت اقلیم کردستان و نیز سرازیر شدن حمایت‌های بین‌المللی از نیروهای پیشمرگه و استقبال کشورها از رئیس اقلیم کردستان، دولت‌های اشغالگر سرزمین‌مان از این شیوه حکومتداری به شدت به هراس افتادند.

دبیرکل حزب دمکرات یکی از دلایل دشمنی دولت‌های اشغالگر کردستان با اعلام استقلال را پیشرفت‌های اقتصادی - سیاسی و گسترش رفاه در این بخش از کردستان را عنوان کرد.

مصطفی هجری اظهار داشت: دولت‌های اشغالگر کردستان با بزرگنمایی مشکلات اقلیم کردستان، به دنبال خدشه‌دار نمودن مسئله کرد هستند و رژیم ایران در این راستا به تبلیغات گسترده‌ای دست زد، تا به عموم نشان دهند سرانجام حکومتداری کردی چیزی بیش از این نیست.

هجری همچنین بیان داشت: مسئله اساسی در رابطه با اعلام استقلال کردستان به خود ما برمی‌گردد و باید در چارچوب این اقیلم متحد و خطوط استراتژیک برای خودمان مشخص کنیم.

هجری در انتهای سخنان خود بر خاتمه دادن به مشکلات سیاسی در اقلیم کردستان اشاره کرد و گفت: سعی کنیم در راستای منافع ملت‌مان حرکت کنیم، بیشتر اوقات در شیوه‌ی اجرای دمکراسی مشکلات پیش می‌آید اما آنچه در کردستان عراق روی می‌دهد فاجعه است و دمکراسی نیست، دمکراسی روندی است که برای حل مشکلات راه‌حل پیدا می‌کند.

هجری اظهار امیدواری کرد که اقلیم کردستان قبل از اعلام استقلال به مشکلات سیاسی خود پایان دهد و بتواند نیروی مردم را در راستای این هدف مقدس بسیج نماید.

در حاشیه این کنفرانس، دبیرکل حزب دمکرات با شخصیت‌های سیاسی، مسئولان بلندپایه اقلیم کردستان، دیپلمات‌های کشورهای خارجی و پژوهشگران سیاسی دیدار و گفتگو نمود.