کوردستان میدیا

سایت مرکزی حزب دمکرات کوردستان ایران

وضعیت جسمی آرش صادقی در هفتادمین روز از اعتصاب غذایش رو به وخامت نهاد

16:53 - 13 دی 1395

کوردستان میدیا: آرش صادقی کنشگر مدنی در هفتادمین روز از اعتصاب غذای اعتراضی خود، با وضعیت جسمی «خطرناک» در بند هشت زندان اوین نگهداری می شود.

به گزارش خبرگزاری هرانا، آرش صادقی زندانی بند هشت زندان اوین که درهفتادمین روز از اعتصاب غذا به سر می برد، حوالی ساعت پنج صبح روز دوشنبه ١٣ دیماه دچار افت فشار شدید ۷ روی ۶، حالت تهوع شدید همراه با بالا آوردن خون شده و به بهداری زندان منتقل شده است.

آرش صادقی از مشکلاتی همچون افت فشار شدید، کاهش وزن شدید و لاغری مفرط، تپش قلب و وضعیت خطرناک قلبی، تنگی نفس، حالت تهوع، بالا آوردن لخته خون و در مقاطعی خون، غلظت خون بالا و خطر ایست قلبی، خطر به کما رفتن در اثر قند خون بالا، مشکلات کلیه و همچنین احتمال سوراخ شدن معده وی و احتمال خونریزی معده در خواب و خطر به کما رفتن و حتی فوت، بریده بریده گفتن کلمات، پوسته پوسته شدن پوست بدن و بی‌خوابی رنج می‌برد که همگی از عوارض اعتصاب غذاست.

طبق گزارشی که پزشک قانونی پس از معاینه دقیق آرش صادقی گزارش کرده خطر به کما رفتن و حتی فوت وی وجود دارد.

لازم به یادآوری است، آرش صادقی که در سالن ۱۰ بند ۸ زندان اوین مشغول تحمل ۱۹ سال محکومیت حبس خود است، هم‌زمان با بازداشت همسرش گلرخ ابراهیمی ایرایی جهت اجرای شش سال حکم حبس، با نگارش نامه‌ای ضمن غیرقانونی خواندن این اقدام، اعلام اعتصاب غذای اعتراضی کرد.

همچنین علی شریعتی فعال سیاسی و از شرکت کنندگان در تجمع اعتراضی علیه اسیدپاشی، در شصت و دومین روز از اعتصاب غذایش در زندان اوین دچار بیهوشی‌های مکرر شده است. علی‌رغم وضعیت جسمی وخیم آقای شریعتی، مسئولان زندان از اعزام وی به بیمارستان خودداری نموده‌اند.

علی شریعتی زندانی سیاسی، روز دهم آبان‌ماه «درحال انجام کار اداری در شهرداری» بازداشت و برای تحمل ۵ سال حبس تعزیری محکومیت خود به بند هشت زندان اوین منتقل شد وی از بدو ورود در اعتراض به این اقدام دست به اعتصاب غذا زده است.

اتهامات این فعال مدنی شرکت کننده در تجمع اعتراض به اسیدپاشی در مقابل مجلس، اجتماع و تبانی، تبلیغ علیه نظام، توهین به رهبری، توهین به رییس جمهور و نگهداری ماهواره عنوان شده بود.

از سوی دیگر، به گزارش « فعالین حقوق بشر و دمکراسی در ایران » روز چهارشنبه ۸ دیماه زندانی سیاسی بلوچ، صابر ملک‌رئیسی ۲۲ ساله که هم اکنون در زندان اردبیل در تبعید بسر می‌برد، از سوی فردی به نام نوروزی (مدیر داخله زندان اردبیل) و رئیس حفاظت زندان به نام جوادی، به طرزی وحشیانه آماج مشت و لگد قرار گرفته و به سلول انفرادی بند قرنطینه زندان منتقل شده استد. این زندانی سیاسی در اعتراض به ضرب و شتم و انتقالش به سلول انفرادی از بعد از ظهر روز چهارشنبه دست به اعتصاب غذا زده است.

صابر ملک رئیسی از جوان ترین زندانیان سیاسی است که هنگام دستگیری‌اش در سال ۱۳۸۸ کمتر از ۱۷ سال سن داشت و در یک دادگاه نمایشی به ۱۵ سال زندان و تبعید محکوم گردید. او ۷ سال است که در زندان بسر می‌برد. مأموران وزارت اطلاعات آزادی وی را منوط به معرفی برادر بزرگتر وی که از فعالین سیاسی بلوچ می‌باشد، نموده‌اند.