کوردستان میدیا

سایت مرکزی حزب دمکرات کوردستان ایران

\"کیهان\" خامنه‌ای، باز هم به رفسنجانی تاخت

20:09 - 13 دی 1395

کوردستان میدیا: روزنامه‌ی حکومتی کیهان در سرمقاله‌ی خود، هاشمی رفسنجانی را شدیداً مورد حمله قرار داد.

به دنبال انتشار تصاویری از گورخواب‌های تهران و واکنش دولتمردان رژیم از جمله هاشمی رفسنجانی و دولت حسن روحانی به این مسأله، روزنامه‌ی حکومتی کیهان منتسب به باند خامنه‌ای، در حملات لفظی شدیداللحنی، ضمن یادآوری نقش هاشمی رفسنجانی و باند همراه وی در شکل‌گیری چنین وضعیتی، از اینکه خود را در صف قربانیان ستم‌های رژیم جا زده‌اند، ابراز شگفتی نمود.

ارگان بیت خامنه‌ای در مقدمه‌ی سرمقاله‌ی خویش ضمن انکار نقش خامنه‌ای و منافع رژیم در سیه‌روزی‌های مردم، با اشاره تلویحی به فساد رفسنجانی و باند منتسب به وی، نوشت: همیشه بوده‌اند کسانی که در وقت اقدام و عمل، روزگار را به بطالت یا کج‌روی گذرانده‌اند و در وقت حساب، چون حرفی برای گفتن و پاسخی برای مطالبات به‌حق از مسئولیتشان نداشتند، خود در قامت و کسوت مطالبه‌گر در آمده، با صاحبان حقوق بر زمین مانده، هم‌صدا شده‌اند.

کیهان در ادامه ضمن برشمردن نقش رفسنجانی در شکل‌گیری شکاف طبقاتی و فقر روزافزون مردم ایارن، با لحن تهدیدآمیزی می‌نویسد: یقینا جراحی بزرگ انقلاب اسلامی، زدودن و در آوردن غده چرکین و بدخیم مدیریت اشرافی و سبک زندگی ضد دینی(نه غیردینی )حاکم بر برخی از آنهاست.

کیهان در ادامه برای تبرئه‌ی خامنه‌ای و کلیت رژیم از شکل‌گیری وضعیت نابسامان موجود، تفکرات رفسنجانی و دولت کنونی روحانی را عامل اصلی تمامی خرابی‌ها عنوان کرده و نوشته است:
ماجرای گورخوابی، گوشه‌ای از آسیبی است که این تفکر به مردم ما زده است. اکنون حقوق معوقه کارگران، صنایع و کارخانه‌های تعطیل، جوانان بیکار و چندین و چند آسیب دیگر اجتماعی و اقتصادی، لایه‌های دیگری از گورخوابی در جامعه‌ای است که وزیران چند هزار میلیاردی آن، آنقدر گردن کلفت و قدرتمندند که چند ماه مانده به پایان دولت، هنوز هم ثروت خود را معرفی نکرده‌اند.