کوردستان میدیا

سایت مرکزی حزب دمکرات کوردستان ایران

حزب دمکرات از حرکت‌های آشتی‌جویانه مردم کردستان حمایت می‌کند

14:19 - 16 دی 1395

کوردستان میدیا: فعالان مدنی و مردم کردستان با راه‌اندازی کمپین بار دیگر به اعدام نه می‌گویند.

طی چند روز اخیر، فعالان و شهروندان سنندجی موفق به اخذ عفو هیمن اورامی‌نژاد ٢٢ ساله از خانواده مقتول شدند.

این اقدام آشتی‌جویانه با پیگیری و وساطت جمعی از معتمدین، شهروندان و خیرین سنندجی صورت گرفت که سرانجام اولیاء دم پویا ابوالقاسمی از قصاص قاتل فرزندشان صرفنظر کردند.

هیمن اورامی‌نژاد سال ٩٠ در سن کمتر از ١٨ سال مرتکب قتل نخواسته‌ی دوست خود شده بود و دستگاه قضایی او را به قتل عمد متهم کرده بود.

از دیگر سو نیز، فعالان مدنی در روانسر با راه‌اندازی کمپینی تحت عنوان گذشت خواستار تجمع شهروندان در مقابل منزل امید مرادی شدند تا از خانواده‌ی وی بخواهند که از اعدام قاتل فرزندشان بگذرند.

مجریان این کمپین که با شعار با قصاص عادل امید زنده نمی‌شود فعالیت خود را آغاز کردند، اداره‌ی اطلاعات رژیم در روانسر آنان را احضار و از آنها تعهد کتبی اخذ نموده که از برگزاری هرگونه تجمع خودداری نمایند.

همچنین اداره‌ی اطلاعات رژیم در روانسر بیانیه‌ای را به نام کمپین گذشت منتشر نموده است.

این اقدامات آشتی‌جویانه‌ی که با استقبال گرم اقشار مختلف کردستان روبرو گردیده، گفتمان رسمی رژیم ایران که اعدام بخشی جدایی‌ناپذیر از هویتش است را به چالش کشیده است و گفتمان نه به اعدام را نمایندگی می‌کند.

حزب دمکرات کردستان ایران با استقبال از اقدامات آشتی‌جویانه‌ی مردم کردستان، حمایت همه جانبه‌ی خود را از چنین حرکت‌هایی اعلام می‌دارد.

حزب دمکرات کردستان کردستان ایران در برنامه و اساسنامه خود کرامت انسان را به عنوان مهمترین ارزش زندگی به شمار می‌آورد که در منشور جهانی حقوق بشر به تصویب رسیده و به عنوان پایه‌ی آزادی، عدالت و صلح در جهان برآن تأکید شده است.

در این رابطه کریم پرویزی، عضو دفتر سیاسی حزب دمکرات کردستان ایران به وب‌سایت کوردستان میدیا گفت: زندگی مسالمت‌جویانە و انسانی در جامعە، از اصول و خواستەهای اساسی مبارزات آزادیخواهانە حزب دمکرات بودە و ما از چنین حرکاتی کە بە ایجاد تولرانس در جامعە و تقویت روح همزیستی انسانی می‌انجامد استقبال می‌کنیم و خواهان گسترش چنین حرکت‌هایی و تقویت این دیدگاه هستیم.

این عضو دفتر سیاسی حزب دمکرات افزود: رژیم جمهوری اسلامی کە تداوم سلطه خویش را در تشدید خشونت و چیره شدن گفتمان خون در برابر خون و عدم اعتماد اجتماعی می‌بیند، در ملا عام بە اعدام می‌پردازد و آشتی‌جویان را تهدید بە بازداشت و شکنجە می‌نماید. حمایت از لغو اعدام و گسترش روحیە بخشش و مسالمت، مبارزە علیە بنیان‌های فکری جمهوری ترور و وحشت اسلامی است.