کوردستان میدیا

سایت مرکزی حزب دمکرات کوردستان ایران

آرش صادقی نامه‌ی سرگشاده‌ای منتشر کرد

15:04 - 18 دی 1395

کوردستان میدیا: زندانی محبوس در اوین تهران طی نامه‌ای به چرایی اعتصاب غذای ٧٢ روزه خود پرداخت.

برپایه‌ی گزارش رسیده، زندانی سیاسی سرشناس، آرش صادقی عنوان کرده که اعتصابش صرفا مطالبه آزادی همسرش(گلرخ ایرایی) نبوده بلکه اعتراض به رویکرد ظالمانه و تمامیت خواهانه دستگاه امنیتی نیز بوده است.

آرش صادقی در نامه‌ی خود، حمله خشونت بار مامورین اطلاعات سپاه به افراد را رفتاری غیرانسانی تلقی و اعلام کرد: این رفتارها و صدمات ناشی از آن مرا ناگزیر ساخت با در دست گرفتن جان خود بلندترین اعتراض ممکن را به این ظلم بیان کنم و دادخواهی همسرم را نزد هیئت منصفه‌ای به بزرگی ملت ایران و همه‌ی انسان‌های عدالتخواه دنیا ببرم.

او مسئله‌ی سنگسار را نیز به باد انتقاد گرفته و چنین حکمی را فاقد مبنای قانونی و شرعی قلمداد می‌کند.

همسر گلرخ ابراهیمی ایرایی تصریح می‌کند که گلرخ نمادی از همه دختران و زنان و حتی مردان این مرز و بوم است که حداقل حقوق بدیهی آنها نقض می‌شود و در عین بیگناهی قربانی می‌شوند.

پیشتر دفتر سیاسی حزب دمکرات کردستان ایران با صدور بیانیه‌ای از اعتصاب تعدادی از زندانیان سیاسی در زندان‌های رژیم اسلامی ایران منجمله سعید شیرزاد، آرش صادقی، محمدعلی طاهری، نزار زکا و علی شریعتی حمایت کرده بود.

آرش صادقی که ٧٢ روز را در اعتصاب غذا بسر برده بود، در نامه‌ی سرگشاده‌ی روز گذشته اسامی چندین زندانی از جمله 5 کُرد را نام می‌برد که مصادق ستم در ایران می‌باشند.

زینب جلالیان، هاجر پیری، افسانه بایزیدی، سعید شیرزاد و کیوان کریمی اسامی زندانیان کُرد هستند.

او همچنین در پایان نامه می‌نویسد که من نه در طول ۷۲ روز دوره اعتصاب غذا و نه در پایان این دوره و آخرین ملاقات با نماینده دادستان حاضر به نگارش درخواست مرخصی اعم از استعلاجی و غیره نشده‌ام و اساسا در شرایط حاضر هیچگونه درخواستی درباره وضعیت خود نداشته‌ام.

آرش صادقی از سوی قاضی رژیم حکومتی، صلواتی به ۱۵ سال زندان محکوم شد و روز ۱۸ خرداد ۱۳۹۵ برای تحمل حکم زندان خود به اوین منتقل شد و از روز سوم آبان ماه پس از بازداشت و انتقال همسرش گلرخ ایرایی به زندان، اعتصاب غذا کرد.

لینک مرتبط:
حزب دمکرات: آزادی زندانیان سیاسی خواست جمعی ماست