کوردستان میدیا

سایت مرکزی حزب دمکرات کوردستان ایران

رفسنجانی یکی از آمرین ترور وین و میکونوس از دست عدالت گریخت

00:34 - 20 دی 1395

کوردستان میدیا: اکبر هاشمی رفسنجانی، رئیس تشخیص مصلحت رژیم و یکی از آمرین ترور وین و میکونوس از دست عدالت گریخت.

امروز یکشنبه نوزدهم دی‌ماه، اکبر هاشمی رفسنجانی، رئیس تشخیص مصلحت رژیم در سن ٨٢ سالگی مُرد.

دلیل مرگ وی بیماری قلبی اعلام شده است.

هاشمی رفسنجانی عصر امروز به بیمارستان تجریش منتقل شده بود.

رفسنجانی اولین رئیس مجلس رژیم و چهارمین رئیس جمهور رژیم در سال ١٣١٣ در رفسنجان کرمان متولد و توسط خمینی به عضویت شورای انقلاب رژیم انتخاب گردید.

وی در انتخابات نمایشی رژیم در سال ١٣٦٨ به عنوان رئیس جمهور انتخاب و پس از آن از سوی خامنه‌ای به ریاست مجمع تشخیص مصلحت رژیم منصوب گردید.

در دوران ریاست جمهوری هاشمی رفسنجانی، ترور رهبران ملت کرد در روژهه‌لات در دستور مقامات بلندپایه رژیم تروریست پرور اسلامی ایران قرار گرفت.

در این دوران، کمیته‌ی ویژه‌ی ترور متشکل از مقامات بلندپایه رژیم با همکاری دستگاه‌های اطلاعاتی و امنیتی و سپاه پاسداران رهبران ملت کرد را هدف قرار دادند.

٢٢ تیرماه سال ١٣٦٨، دكتر عبدالرحمن قاسملو در حالی ‌كه‌ برای‌ دستیابی‌ به ‌راه‌حل مسالمت‌آ‌میز مسأله ‌كرد در ایران با تنی‌ چند از نمایندگان حكومت جمهوری ‌اسلامی ‌در وین، پایتخت اتریش به گفت‌وگو نشسته ‌بود به همراه ‌رفیق مبارز، كاك عبدلله‌ قادری‌، عضو كمیته‌ی ‌مركزی ‌به‌ دست نمایندگان دولت برای ‌مذاكرات صلح به‌ شهادت رسید. در این ترور ناجوانمردانه‌ دكتر فاضل رسول، كرد عراقی ‌و استاد دانشگاه ‌در وین نیز به‌دست همان تروریست‌ها به‌شهادت رسید.

روز ٢٦ شهریور ١٣٧١ (١٧سپتامبر ١٩٩٢) در جریان حمله‌ی ‌تروریست‌های ‌رژیم جمهوری ‌اسلامی ‌ایران به ‌رستوران میكونوس در برلین آلمان دکتر صادق شرفکندی، دبیرکل سابق حزب دمکرات همراه ‌با فتاح عبدلی‌، عضو كمیته‌ی ‌مركزی‌ حزب و همایون اردلان، نماینده حزب در آلمان نیز به ‌شهادت رسیدند.

در ترور میکونوس علی خامنەای رهبر رژیم ایران، هاشمی رفسنجانی رئیس جمهور وقت رژیم، علی فلاحیان وزیر اطلاعات و علی اکبر ولایتی بە عنوان قاتلان این ترور شناختە شدند.

عدالت دادگاه میکونوس هنوز هم مسئولان بلندپایه رژیم را آزار می‌دهد و در این ارتباط چندی پیش خامنه‌ای، رهبر رژیم در دیدار با اعضای مجلس خبرگان رژیم از حکم تاریخی دادگاه میکونوس به تلخی یاد کرد.

دادستانی کل آرژانتین نیز حکم جلب برای علی‌اکبر هاشمی رفسنجانی به دلیل دست داشتن در انفجار مرکز همیاری یهودیان توسط پلیس بین‌الملل را صادر کرد.

انفجار مرکز همیاری یهودیان واقعه‌ای تروریستی در مورخەی ۲۷ تیر ۱۳۷۳ خورشیدی بود که در جریان آن ۸۵ نفر از شهروندان یهودی‌تبار آرژانتینی جان خود را از دست دادند و بیش از سیصد نفر زخمی شدند.

پس از این واقعەی تروریستی، رژیم ایران ٣ بار از سوی دولت آرژانتین به دخالت در این اقدام محکوم شدە است.

در حادثه‌ی تروریستی مرکز همیاری یهودیان آرژانتین کە موجب مرگ ٨٥ شهروندی یهودی و زخمی شدن بیش از ٣٠٠ تن شد، دادستان کل آرژانتین مسئولان ارشد رژیم ایران و حزب‌الله را مسئول این حادثه‌ی تروریستی دانستند.