کوردستان میدیا

سایت مرکزی حزب دمکرات کوردستان ایران

خامنه‌ای هم وارد دعوای لاریجانی و روحانی شد

15:19 - 20 دی 1395

کوردستان میدیا: علی خامنه‌ای رهبر رژیم جمهوری اسلامی، از رئیس قوه‌ی قضائیه‌اش در مقابل حسن روحانی دفاع کرد.

به گزارش خبرگزاری‌های رژیم ایران، خامنه‌ای روز یکشنبه ١٩ دیماه، درباره اختلاف اخیر میان حسن روحانی رئيس‌جمهور و صادق لاریجانی رئیس قوه قضائیه‌ی رژیم گفت: «وجود یک قوه‌ قضائیه مستقل و شجاع را همه باید قدر بدانند.» این گونه اظهارات می‌تواند به سود لاریجانی در مقابل حسن روحانی تعبیر شود.

اخیراً به دنبال اظهارات روحانی درباره حساب‌های نجومی و اشارات معنادار وی به قوه قضاییه، صادق لاریجانی نیز از کمک بابک زنجانی به ستاد روحانی در انتخابات ۱۳۹۲ سخن گفته و درباره چگونگی هزینه‌کرد پول‌های نهاد ریاست جمهوری را زیر سؤال برد.

عکس‌العمل روحانی هم سریع و هم تند بود؛ او ضمن انتقاد از «بی‌تدبیری» و «فرافکنی» قوه قضاییه، مدعی شد که دولت حاضر است با تشکیل سامانه‌ای، تمام دخل و خرج و حساب‌های خود را روشن کند، و در مقابل انتظار دارد که قوه قضاییه نیز همه حساب‌های خود را شفاف کند.

سخنان روحانی، چنان‌که قابل پیش‌بینی بود، از سوی دستگاه قضایی رژیم با سکوت همراه نشد. این‌بار دو مقام ارشد قوه قضاییه به میدان آمدند.

محسنی اژه‌ای بار دیگر ستاد انتخاباتی روحانی را به دریافت کمک از بابک زنجانی و منابع مالی مشکل‌دار متهم کرد، و خواستار شفاف‌سازی روحانی ـ بدون شرط‌ گذاری شد. دادستان کل رژیم نیز اعلام کرد که حساب‌های قوه ‌قضاییه وجوه دولتی نیست که دولت بتواند حساب‌کشی کند.